AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
991

Hva er beste understell for en e30 M3 på asfaltbane?

Go
22
Go Fast
325I E30
Er det noen her som har erfaringer med hva som fungerer på en m3 som skal brukes en del på asfaltbane? Hvilke støtdempere, fjærer og andre deler? Bilen skal settes opp for banekjøring, så det trengs ikke å ta hensyn til hvordan den vil oppføre seg på vanlig vei...

Takknemlig for alle svar..
Visa användare
516
_Johan_
320d Touring '09
330ci '01
Bilstein Grp N alt. Ledas Coiloverben - dessa är nog de snabbaste du kan köpa rakt över disk utan att behöva testa en massa för att hitta bra inställningar.
Fr
251
Fredric
320i -09
M3 E30 Köhler 2,7
Bmw Motorsports egena Grupp N dämpare & fjädrar...priset är ca. 15.000:-

Go
22
Go Fast
325I E30
johan - er bilstein grp.n coilovers det også, eller er det bare vanlige fjærer og dempere? Hvor får jeg kjøpt det?

Er det andre ting jeg også bør bytte for å bedre på veiholdningen? f.eks. powerflex foringer og liknende?
Visa användare
516
_Johan_
320d Touring '09
330ci '01
Det så kallade regnkitet är inte coilover, men det finns coiloverchassin också med Bilstein Grp N.

Vet inte vilka ekonomiska ramar du rör dig inom, men om jag fick spåna fritt så skulle jag göra så här:

Ledakit runtom (coilovers med uniballfästen bak)
Ställbar topplagring fram för att kunna få mer camber
Powerflex runtom + excentriska bussningar till den bakre bärarmsinfästningen fram (ger med Caster)
Ställbara kränghämmare typ Verrera eller Eibach

Nu har du en bil som får de flesta bilar att se ut som bussar på banan. Det blir RUSKIG väghållningen med den här setupen, det kan jag garantera...
Visa användare
516
_Johan_
320d Touring '09
330ci '01
Glömde en sak, vill du ha hjälp med rätt fjädervärden osv så har jag en kille som kan hjälpa dig - maila mig på info@jmbracing.nu isf..
Sp
2.188
Spiidfriik
BMW F31 335d -14
Nissan Skyline GT-R -95
BMW E21 323i -82
+ några till.
Här finns lite smaskiga justerbara topplagringar fram(och en massa annat väghållningsgodis).

Länk

Koed i Danmark säljer Grp A bussningar samt Grp A topplagringar fram och bak, mm.

Länk

Kiip Spiiding!
Visa användare
516
_Johan_
320d Touring '09
330ci '01
Spiid: Det är inte grpA, tror nog bara att de kallar det för grpA då det är avsett för racing. De delarna skulle förövrigt vara tillåtna i GrpN också :D

Bilder på grpA bakvagn M3 E30 (bl.a):

Länk

Go
22
Go Fast
325I E30
Takk for tipsene... har funnet mye nyttige deler. :)
johan - kommer antagelig til å kontakte deg når det gjelder fjærverdiene.. takker for hjelpen så langt.

Til alle : Er det noen som selger Leda og Ground-control produkter i Sverige, Norge??
Visa användare
516
_Johan_
320d Touring '09
330ci '01
Go fast: Du har mail..
Sp
2.188
Spiidfriik
BMW F31 335d -14
Nissan Skyline GT-R -95
BMW E21 323i -82
+ några till.
Johan: Vaffan!? Inte Grp A? Det är ju falsk marknadsföring så det skriker om det isf! Nu blev jag ju förbannad! ;-)

Kiip Spiiding!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.