|
|
|
|---|---|
|
Jo vilken är ovanligare och vilken ska ligga högre i pris ? det är E-28 jag pratar om ! ---------------------------------------------- Länk | |
|
M535:an ligger ju oftast lite högre i pris och den är väl lite mer ovanlig än den "vanliga" 535:an. Är bilarna i brukskick skiljer inte priset speciellt mycket dock, ligger runt 15k Christopher ///M535i BMWCS# 5041 Länk E65 Hamann är drömbilen #1 |
|
|
535i är ovanligare. Men priserna är väl rätt lika ändå. Svårt att säga vilken som är mer värd, allt beror på skicket. Själv skulle jag ge mer för en M535i än för en 535i, men det finns ju de som resonerar tvärtom. ______________________________ Mvh Tomas 735iA -88 Länk |
|
|
Okej jag var just och köpte en 535i -86 ! gav runt 30 men då var bilen i samlarskick också ! inge rost nånstans på karossen ! jag är riktigt nöjd ! utrustningen som följde med och som fungerade var följande ! * Alpinvit * Farthållare * Stora färddatorn * Carguardlarm med fjärrlås * AC (konverterad för 15.000) kylde mycket mycket bra ! * Checkkontroll * 4 x elhissar * 2 x stolsvärme både rygg och dyna * Elglaslucka * CD med Växlare * Kompressorhorn * Bilsteindämpare och sportfjädrar * Sport Getraglåda (1 neråt) * Sportkoppling * Sebringavgassystem * Extraktorgrenrör , Schnitserkam (292grader kam tror jag det var), chip * Kvitton på 110.000 * 6 ägare totalt varav 2 bilfirmor * TRX fälgar med sommardäck 200/60/390 även vinterdäck * 22-23 tusen mil tror jag det var * Bilen såg ut som ny överallt ! Jag hoppas jag gjort en bra affär iaf ! är mycket nöjd ! finns nog inte så många E28 i detta utförande ! vad tror ni ? ---------------------------------------------- Länk |
|
|
bilarna är ju ovanliga båda två, mycket möjligt att 535:an är ovanligare... låter som att du har gjort en bra affär, bilen verkar ju vara i väldigt bra skick! Jag tycker att E28:orna i det skicket är värda dom pengarna utan tvekan! Lycka till med bilen! Christopher ///M535i BMWCS# 5041 Länk E65 Hamann är drömbilen #1 |
|
|
Låter som ett mycket bra köp, särskillt med tanke på skicket. Det lär kännas som att köra en Ferrari efter din 518 ;) ______________________________ Mvh Tomas 735iA -88 Länk |
|
|
;) oh jah ! ---------------------------------------------- Länk |
|
|
Vad är egentligen skillnaderna på en M535i och en 535i (e28), vad är de som är gjort mer än kjolar ? // Anders |
|
|
Alltså, jag vet ju att de e skillnader i chassi men exakt vilka vet jag inte, en annan diff ska den väl ha också ? // Anders |
|
|
Anders: Troligtvis så är det samma diff i bilarna, chassit i de svensksålda M535:orna är endast något sänkta, i de tyska så satt det riktigt sportchassi. Utöver kjolpaket så är det sportstolar i M:en. rodge dodge Länk |
|
|
Man får lägga bra mycket pengar om man ska köpa en ny bil som ger samma trivselfaktor som en fräsch e28 med stor sexa ger, eller hur... Grattis till köpet, i mina ögon ett fynd! Den där mörkgröna(?) som finns på börsen är jag hiskeligt sugen på, men när inte pengarna finns är det ju bara att tiga och lida :-( /Fredrik |
|
|
Men far åt skogen vad gammal tråden var! Känner mig nästan lite dum...:-) /Fredrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.