|
|
|
|---|---|
|
Har en 320 E92 -09 som gått 10800 mil men motorn bara 4200 och bytt olja var 1000:e mil och på oljeservicen nu gjordes felsökning också där nox katalysatorn visade sig vara svavelförgiftad vid 9600 mil plus flera andra felkoder också men mekanikern var stressad så fick aldrig veta om detta kan skada andra delar på bilen om jag inte lägger en mindre förmögenhet på en ny? Går den att rengöra? Verkstan använde sig av Autocoms felsökningssystem och det står till och med mätarställningen när felkoderna upptäcktes och det var för 1,5 år sen och har besiktigat två ggr under den tiden och visat väldigt låga utsläppsvärden så jäkla skumt Motorn går annars mjukt och fint enda är att motorn småhackar lite vid körning i 75-80 | |
| Länk | |
| nusnas: Tack för ditt förslag men är inne på att rengöra hela "avgasvägen" antingen lämna in om det nu finns några som gör detta annars testa Gat Cat Clean | |
| Får man fråga vad du har kört på för bränsle? | |
We 2.010 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Det är inte konstigt att du får låga avgasvärden vid besiktningen, dom mäter nämligen inte kväveoxidutsläppen och har aldrig gjort. Så länge din "vanliga" katalysator funkar som den ska går du igenom. Sen om bilen går som den ska är en annan sak. |
|
jsn: 95 och häller i Rislones additiv som både rengör och smörjer för bensinen är ju utblandad med 30% etanol som torkar ut pch förstör delarna Westersund: Det var nåt nytt och är ju helt idiotiskt motorn går mjukt och svarar rappt men småhackar lite när jag kör lugnt i ca 75-80 på platt väg och knappt behöver röra gasen och vid för hög växel vid låga varv men tror inte detta har nåt med svavelförgiftningen att göra eller? Vad orsakar svavelförgiftning i nox katten och är det "bara" att byta den eller är det nån som testat Gat cat clean eller nån annat av dessa som bara är att hälla i tanken och rengör kattarna, lambdasonden och egr ventilen? |
|
We 2.010 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Men så är det. Med svavelförgiftning antar jag att det menas att nox katalysatorn är igensatt? Brukar orsakas av för många kallstarter/korta körningar där allt inte hinner bli genomvarmt. |
|
Westersund: Ja jag antar det jag också för hade nåt varit paj hade väl det visat sig på besiktningen? Och de två ägarna före mig körde mest korta sträckor Jag läste mycket om rengöring av dessa och hittade en bränsletillsats Gat Cat Clean som tydligen verkar väldigt bra nästan för bra för att vara sann som rengör egr ventilen, de tre(!!!) kattarna och lambdasonden och kostar bara runt 300 så om det är så bra som det står blir det både väldigt enkelt och billigt och om småhackningarna också försvinner så blir det ju helt kanon! Om inte får jag hälla i Gat Ultra clean son också ska vara nåt extra men för insprutningsystemet men har nyligen haft i Rislone så antar det är klokt att köra slut på halva den här soppan innan jag har i Gat Cat Clean för noxen men är samtidigt jäkla sugen på att hälla i den också för vill ut och köra och se om det ryker mycket som "bevis" för att det är så bra som det står och då vet jag allt är rengjort också |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.