AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.039

320d 2015 bra köp?

Sida 2 av 2
He
355
Henrik335i
523i e61 -08
Jag hade nog satsat på 3 serie med bensinmotorn om jag hade ditt körmönster. Tror det finns fler bensinare att välja på bland 3 serien. 3 serie utan extrautrustning är nog de bästa, slipper du onödigt strul. Tänk inte så mycket på luftbälgar, det är bara en av typ 50 grejer som nån gång kommer strula och kommer kosta pengar och bilen blir stående på verkstad. Det är bara så det är, speciellt när bilar börjar få några år på nacken.
Onekligen dåligt utbud. Men WXT005 ser fin ut. F3x är plastig interiört.
tack för input.
Jag kanske ska slippa oroa mig för det där med luftbälgar, är som vilken slitagevara som helst? Alltid skönt med så lite verkstadsbesök som möjligt dock.

@turbo4ever, den hade gått lite långt tyvärr.

Vad hade ni själva valt, denna 320 d 2015 eller 520d 2014?
Anledningen till min generella oro är att min förra 320 från 2008 pajade förra veckan pga nåt med kamkedjan och det skulle kosta över 50k att fixa det, så jag är extra noggrann nu att välja rätt :)
Varför inte en V70 från 2010-talet? Dumt att impulsköpa en dyrare bil om ekonomin inte riktigt medger det. Du behöver en rymlig familjebil och Volvon är utomordentligt bra.
För BMW är snyggare :)
Ma
1.335
Matthias
328i GT - 2016
320dT - 06
Lexus RX400h - 06
Som sagts tidigare i tråden, häng inte upp dig så mycket på bälgarna. De är ganska billiga att byta, du kan kolla om de är bytta, om inte - pruta lite och be ngn byta i förebyggande syfte.
@Adde86: Eftersom du verkligen tycks ha svårt att komma till skott, kastar jag in en ny förvirring. ;)

Länk

/Lennart
Haha. Intressant läsning :) :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.