|
|
|
|---|---|
| Min elektriska dragkrok står bara och tuggar när jag ska fälla in den. När jag trycker på knappen så börjar det typ klicka och man känner vibrationerna i kroken. Som att den försöker fälla in men inget händer. Det har hänt förut men då har jag bar provat igen och så har det fungerat till slut. Några idéer? | |
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Det sitter drev av plast som sköter in-/utfällning av dragkroken (ej låsningen), dom slits med tiden och då får man detta symptom. Ett exempel bara: Länk |
| Ok. Har inte använt den alls mycket så vore konstigt om det är slitet kan jag tycka. Vet du om det är något jag kan fixa själv eller är det flera tusenlappar som kommer ryka för att bmw ska laga det? | |
|
Hej, Jag tror att dragkroken i normalfallet framför allt lider av att den används för sällan och de rörliga delarna därför gått trögt p g a korrosion. Här är en lång tråd som behandlar problemet och visar på handlingsalternativ. Det elegante är ju att byta det drev som oftast ger sig mot ett i metall. Problemet är då bara att hitta ett sådant. Många vill ha, men en säker och varaktig källa verkar saknas. Kanske googla eller söka på eBay.de? Personligen skulle jag, om jag inte hittade ett sådant drev, välja en normal löstagbar krok (och se till att vårda den). Länk /Lennart Edit: Eller, kanske ändå, välja Westersunds kit och sen se till att vårda draget i fortsättningen. |
|
| Fick in den efter att jag sparkade i lite olika riktningar på den så nu får den vara infälld. | |
|
Tyvärr en B-lösning som bara håller till nästa besiktning… Men valet är ju fritt. :) /Lennart |
|
| Kan inte minnas att de tagit ut den på besikting men kan ha missat det... | |
|
Finns att köpa drev i Tyskland. Länk |
|
| Kör den in och ut med jämna mellanrum så är chansen för god funktion mycket bättre. Vårt klimat är inte snällt mot rörliga saker som inte motioneras regelbundet. | |
| Nu fungerar den som den ska efter att ha motionerat den. Kommer fortsätta att göra så framöver med. | |
|
Nu är jag lugn! :) Skönt att inget gick sönder när kroken stod och tuggade. /Lennart |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.