|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har ett märkligt problem på min e91 320d 2010. När jag stänger av bilen och lämnar den fortsätter parkeringsljus och instrumentbelysningen att lysa, det slocknar om jag låser bilen eller vrider ljusomkopplaren till läge 0. Jag har inpa och har sett att ingen av dörrkontakterna reagerar när jag öppnar någon av dörrarna, känns ju långsökt att alla dörrkontakter skulle ge upp samtidigt.. Har kollat alla säkringar kring dörrar, lyse och lås men allt är helt. Allting fungerar i övrigt som det ska på bilen. Vad mer kan man kolla? Tack på förhand/ Marcus | |
|
Välkommen! Utan att ha någon riktig förklaring, kan jag åtminstone konstatera att din bilmodell har åtminstone två kända typfel, som kan ge konstiga elektriska reaktioner. Bilens ljusmodul, FRM, kan spöka till saker, men det som oftast verkar ge m e m oförklarliga problem är kabelbrott i bakluckans gångjärn. Avbrott och/eller kortslutning där är ett vanligt fel med diverse olika felbilder beroende på vilken/vilka kablar det gäller. /Lennart |
|
|
Tack för svar! FRM modulen har jag bytt för ett tag sen, detta problemet hade börjat innan jag fick byta FRM. Då hade bilen stått ca: 2 veckor och plötsligt så blinkade bakljusen och sen slutade allt lyse fungera och då var FRM trasig, böt den och hoppades att det var den som också hade orsakat problemen med att lyset var igång men tyvärr var det inte så. Skall kika kring bagageluckan, minns inte att den varnat för att den är öppen senaste tiden så kan ju ha med det att göra. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.