AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
715

inpa får inte fram versions nr på ibs

Visa användare
63
royal blue
750 ial -88
525e61 touring
bilen e61 04 ibs skickar ingen wakeup signal och i inpa får jag upp versions nr bara nollor går inte registrera batteri bilen laddar 14vom jag lossar minuspolen och sätter tillbaka den så vaknar den och inställningar och radiokanaler funkar tills den går i sleepmode har bytt ibs med samma resultat!

Hej,

Att byta IBS tycks inte vara bara-bara. Men du har kanske koll?

Hittade den här kommentaren:
"Replacing the IBS.
The vehicle must remain in a passive state for at least 3 hours after the new IBS is installed: Only then can the new IBS determine the battery condition. Provided that the battery's state of charge is satisfactory, the message will then disappear from the Check Control display and the battery's actual charge status can be shown."

/Lennart
Visa användare
63
royal blue
750 ial -88
525e61 touring
får inte upp nått felmeddelande i displayen enbart i inpa men har bara haft batteriet bortkopplat ca 45 min vid kabelbyte i bakluckan efter det nollställs språk samt radioinställningar om jag lossar negativa polen och sätter tillbaka den startar allt normalt tills bilen går i sleepmode

Om det nu står ”…passive state for three hours….” är det kanske något att börja med?

Sen får ju IBSen ström någonstans ifrån. Funkar det?

/Lennart
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.