|
|
|
|---|---|
| Hej! Jo det är så att helt plötsligt har knappen på fjärren lagt av till att låsa upp bakluckan på e87:an. Det fungerade perfekt tills förra veckan men har nu lagt av. Vad skulle det kunna vara och var ska jag felsöka? Läst av den med datan men inga felkoder. När jag låser och låser upp så låser han bakluckan då jag låser hela bilen men när jag sedan trycker på bara baklucke knappen på fjärren så händer inget. Någon som vet hur man löser det. Kan det finnas säkring bara för bakluckan eller? | |
|
Hej, Eftersom bakluckan låser/låser upp när du låser/låser upp hela bilen, lär det ju inte vara något fel på låset. Snarare bör du väl börja med att testa en annan nyckel om du har en. Om inte det går, skulle ett byte av nyckelbatteri(er) och eller en ominitialisering av nyckeln/nycklarna kunna vara ett enkla steg att prova. Om inte dessa varianter fungerar blir det ju krångligare. Där får du hoppas på initerade bidrag. Det ligger ju nära till hands att misstänka bilens mottagare, men det är bara en vild gissning. /Lennart |
|
| Batteriet går inte byta pga att dem laddas under tiden dem sitter i låset. Hur gör man det (ominitialisering)??? Är det något via menyn på blinkis spaken eller hur? | |
|
Initialisering på moderna bilar görs tydligen med diagnosutrustning numera. Låssystemet på din bil tycks f ö vara allmänt komplicerat, så jag kastar in handduken. /Lennart |
|
| Är det något man borde kunna göra med Autocom eller måste det vara BMW original mjukvara | |
|
När jag föreslog ominitialisering utgick jag från det fortfarande handlade om en process där bara nyckeln/nycklarna, bilen och du själv behövdes. En enkel grej att göra.Men när det kommer till att använda diagnos/kodningsutrutning för denna operation är jag helt borta. Jag vet helt enkelt inte vad som krävs. /Lennart |
|
| Blir inte klok på låset/nyckeln. Har testat med bögge nycklar och att lås och lås upp bilen fungerar utan problem samt att jag kört med dem ifall batteriet skulle behöva laddning men där och allt ok. Gått igenom säkringar som är till centrallåset och nyckel där allt ok. Häntat en på bildemontering för att prova switcha inte den heller. Vad gör jag vidare? Inga felkoder via datan heller. Kan någon hjälpa med kopplings schema var jag hittar det eller om någon kan länka så ska jag följa kablar ifall det inte är kabelbrott. Är det någon som haft dem problem? Ha det bäst | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.