|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag var på väg hem från jobbet igår med min E36 328 Cab -96, blev stoppad av en taxi som påstod att det rann bensin från undersidan av bilen. Körde av och stannade. Och mycket riktigt, det bokstavligen forsade ut bensin innanför/över höger bakhjul, liksom ovanifrån tanken. Stängde av bilen och det slutade rinna. Tänkte att jag kanske skulle klara mig hem om jag körde försiktigt, men icke, vid gaspådrag rann det desto mer, och något mindre eller inget vid motorbroms. Fick hem bilen genom bogsering. Har inte undersökt vad som hänt än, men funderar på om det är nån slang som lossnat/gått av, och hur har detta kunnat hända? Nån som vet om man kan komma åt tankens "överdel" innifrån bagageutrymmet, eftersom det verkar vara där det läcker. Och var går bensinrören fram till motorn? Är det enda rätta att ta ner tanken (svårt?)? Inte alls kul detta.... //rami | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
ett rör eller slanag till returledningen exempevis som gett sig.Upp med bilen på en lyft för att inspektera var det läcker, tanken ska visst vara av plast så den lär ju inte rosta sönder, utan säkert nån slang som gett sig.Bara att byta eller repa med en ny bit, rör kan ersättas med slang om man så vill. MVH Hasso Länk |
|
Om du skall ersätta med en slangbit är det viktigt att du inte använder en slang som inte motstår olja och bensin! Om jag inte missminner mig är det inte ovanligt att avluftningsslangen kan lossna från tanken på E36. Brukar bara vara att sätta tillbaka den. I värsta fall får man byta ut den om den har spruckit och den kostar inte så många kronor. Det kan vara lite trångt bara. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.