|
|
|
|---|---|
|
Hej. Min 325a vill inte starta vid första försöket, "hoppar" igång men dör direkt, hör så ca 3-4 gånger innan den bludrar igång. När den väl startar o går o blivit varm så startar den fint utan problem. Snäll behöver hjälp av ni dom kan mer om detta än mig. Theswede79 | |
|
Välkommen! :) Ett inte alltför ovanligt fel är att en temperaturgivare är felaktig och meddelar motorstyrenheten (DME) en för hör hög temperatur. Då doseras inte den extra mängden kallstartsbränsle och bilen blir svårstartad. Den aktuella sensorn sitter antingen separat i luftfilterburken eller är integrerad i luftmängdsmätaren. (På min -99 sitter den i luftfilterburken, men jag tror inte att det dröjde så länge efteråt innan den blev integrerad.) Om den sitter på luftfiltret, hittar du nog ganska lätt anslutningskontakten där. Den skall gå att resistansmäta, tror jag (vill minnas att jag läst det). I så fall kan du kika på den här länken Länk Om den sitter integrerad, kan den nog bara kollas med något diagnosinstrument. Om du har INPA är det en lätt match att läsa ut livedata och se om sensorn visar en för hög temperatur. Om du inte har diagosutrustning (eller nån kompis med) kan det kanske vara en idé att skaffa en? Med en ålderstigen bil tycker jag att det är den vettigaste investering man kan göra (efter diverse handverktyg). Kontakta gärna OlaO här på forumet. Trygg att hålla i handen. Länk /Lennart |
|
|
Tack Lennart, du är min hjälte idag. Theswede79 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.