AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.075

Hur står sig en G20 som väl använd?

Howdy, Som f.d. BMW intresserad som ägt lite annat imellan, så funderar jag på att skaffa en begagnad BMW M340i xDrive. Ja som exempelvis denna:

Länk

Men jag är ja lite ouppdaterad på G20 kan vi väl säga, och behöver få er känsla för G20 i allmänhet som beggad bil. Mildhybrid med 48V - är det strul? Vanos - har man löst allt, eller är det fortfarande utmaningar efter en längre körsträcka? Eller finns det något annat att se upp med? Som första årsmodell (om man nu vill kalla det så) så finns säkert en och annan utmaning med programmering och elektronik, även om jag tror att de flesta borde vara lösta vid det här laget?

Jag noterar att exemplet ovan är drygt 4 år och 10K mil in i sitt användande - men jag kan tänka mig färgkombon och lite utrustning har aldrig skadat. Dock svårt att hänga med i prisbilden - den kostade (tom) runt 625 kkr för fyra år sedan, sedan borde den då fallit lite - men sedan har vi svenska kronans ja lite väl fallande kurs kanske? Lite inflation visst. Men ja jag har lite svårt att räkna hem begärt pris - men det är ju jag det så det är helt okej :-)
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Bilen ifråga har inte mildhybrid, så det behöver du inte fundera över. Min M340i är byggd precis efter modellårets brytpunkt i juli 2020 och är därmed en modellår 2021. Men inte ens min har mildhybrid då bmw gick in i produktion med den varianten september 2020.

Jag har inte haft ett enda fel på min. En superbil. Allt känns gediget, färdigt, solitt. Det är en fantastisk bil som löser allt rätt så bra. Kan inte annat än rek. Men du får syna exemplaret. Jag har kört hälften så många bil på knappt samma tid.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.