|
|
|
|---|---|
|
Hej! Hittar inga dubbdäck till en BMW i3. Skulle det fungera med dessa, det är ung samma omkrets: 215/65/R17. Suttit på en Ww Tiguan -21. Gått 2 säsonger ,få mil. Fälgmått: 7x17 5-112 E40 C57,1 | |
|
Även om rullomkretsen är lika så skiljer det ju väldigt mycket i bredd. Kolla länken, har du 3cm marginal inåt och utåt? Länk Diskussionen är annars intressant, finns det "normala" fälgar man kan sätta på sin i3 och därmed få den mera vintermässig? Nån som testat? |
|
|
Riktigt i sig men då kommer en följdfråga. Det finns däck och fälg till i3 enligt nedan och blir det betydligt mindre sklllnad: 195/50 R20 på 6x20 ET39 Hur mycket får det skilja? |
|
|
"Får" beror på vem man frågar ;) Enligt BMW inget alls, enligt besiktningen får hjulen inte sticka utanför hjulhuset. Polisen tror jag inte bryr sig nämnvärt så länge det är mönsterdjup på dem. Personligen skulle jag försökt testmontera däcken och verkligen kolla att de inte tar i. Svårt att räkna ut teoretiskt om de passar eller inte. |
|
| Länk | |
| Tack! Hade ingen aning :-) | |
|
Länk Länk |
|
| Att dubba själv är inte att rekommendera. Svårt att hitta lämpliga däck att dubba. | |
| Dubba själv är inte min grej, möjligen anlita något däckföretag som kan erbjuda den tjänsten | |
| Jag kör Continental IceContact dubbade 195/55/20 på standardfälg. Inga spacers. Större energiförbrukning, men bilen går väldigt fint på dem. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.