|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Har blixten editerat sitt inlägg? För det han skriver är ju inte det minsta kontroversiellt. Värderingar vid inlösen är absolut inte någon matematisk vetenskap, det är personberoende och definitivt föremål för förhandling. Ju ovanligare bil desto mer förhandlingsutrymme finns eftersom försäkringsbolagen inte har lika många exempelbilar att bolla med. |
|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Man kan, och ska, förhandla med försäkringsbolaget om man inte tycker att erbjuden ersättning är skälig. Vet också om fall i min närhet där de drabbade har fått upp ersättningen ganska mycket. Men inte 50%. |
|
Nu har slutdomen kommit från FB. Jag accepterade inte deras värdering, blev då tvungen att anlita en oberoende värderingsman. Denne höjde FB:s värdering med trettioåtta procent och kom tillräckligt nära min egen värdering så jag är nöjd. Slutvärderingen landade på 285 000 sek. Tack för er input hälsar Ronny |
|
| Bra med återkoppling! Tydligt att blixten hade rätt i sak och att det fanns andra som var naiva… | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.