AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.705

M5:a E39 2000 ljusblå RGO632 STULEN i Solna

Sida 1 av 2
ro
111
romff
640i GT -18
Inbrott i brf. garaget i måndags, återkom idag för att stjäla min M5:a.
Troligtvis ett beställningsjobb. Hör gärna av er om ni ser en ljusblå M5:a i utmärkt skick, finns inte många kvar.. Regnr RGO632

Skylten byter de nog ett par gånger under resan mot Öresundsbron. Kanske det kan bli napp där? Eller för sent nu?

/Lennart
bl
2.294
blixten
325i -88
Hade du några extra lås/stöldskydd på bilen?
Visa användare
5.111
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Oj vad tråkigt att höra. Trodde dessa bilar inte längre var så stöldbegärliga.
Jag vidtar direkt extra säkerhetsåtgärder för min e39 M5.

Håller utkik! Men den är kanske redan långt från Stockholm..

Mvh Ola

Min OBD-shop:
Länk

Mina bilar:
Länk
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Galet tråkigt!
Visa användare
626
Birka
BMW CS-medlem

M5 -95

Trist verkligen, hoppas ändå att den hittas!

Kan alltid kolla trängselskatten, så ser du om bilen har någon passage söderut i Stockholm, men den står väl i ett släp (med kåpa).
ro
111
romff
640i GT -18
Nu behöver jag hjälp av experterna för att uppskatta värdet, som jag skall lämna till försäkringsbolaget.
M5 E39 2000 antracitgrå men ser ljusblå ut
i mycket gott skick, rekondad och vaxad vartannat år, olja bytt var 1000:e mil, alltid handtvättad, ingen rost någonstans, inga dörruppslag eller fälgskrap, har gångtider på alla delar, alla kvitton på service etc finns, nybesiktigad med beröm.
Tacksam för input är Ronny från Solna

ro
111
romff
640i GT -18
Den har gått 29500 mil, jag köpte den 2014 av en medlem här på AP.

bl
2.294
blixten
325i -88
Ett tips är att du söker igenom säljsidor i europa för att skapa dig en prisbild, eller tycker du att vi andra skall göra det åt dig?
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Försäkringsbolag tittar inte på internationella priser utan utgår från den svenska marknaden. Gäller även unika objekt och "special-bolag" som Bilsport-MC enligt egen erfarenhet. Man får titta på vad motsvarande sålts för i Sverige.

För övrigt, bilen är alltså Silverstone blue, alltså ljusblå? Antracitgrå är mörkgrå.

MVH Christofer
Var ska du uppskatta värdet? Det är väl ett fall för försäkringsbolaget?
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Håller med, varför skall du som ägare uppskatta värdet? Det är ju ändå försäkringsbolaget som bestämmer det tillslut.

Du kan ju uppskatta värdet till 400´, medans det kanske slutar runt 250´.

En 24 år gammal E39 som gått 30´ utan rost någonstans låter nästan för bra för att vara sant.

Förutom dokumentation så är många högupplösta foton säkert att föredra i förhandlingen.

Trist situation, beklagar.

MVH Christofer
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Jag skulle säga 200-250 vid inlösen om skicket är så bra som beskrivet, med tanke på miltalet kanske snarast mot de lägre i intervallet.
Tror ej en sådan bil lämnar landet utan snarare förmodligen är kvar inom 08 riktnummerområdet och tyvärr blir den reservdelar...

BMW CS #5139
Visa användare
626
Birka
BMW CS-medlem

M5 -95

Ser inget märkligt med en entusiastbil som M5e39 är "rostfri", det var väl ett bra tag sedan sådana brukades i saltslask?

Hittade faktiskt gamla bilder på RGO på garaget.org. från 2012. Kanske finns fler där.

SILVERSTONE METALLIC (425), heter färgen. Mycket attraktiv färg på en M5e39 enligt mig.
Faceliftad på bilderna, men RGO är tillverkad 01 2000, så detta lär ha kommit på bilen efteråt. "Faceliftljusen" fram och bak (?) satt på alltså redan 2012.

En snabbkoll på ”lång-gmilare”, + 20 k mil, 1998-2004 på mobile.de ger allt mellan 18 k euro och 49 k euro för en 2-hand (1999),
Länk
Den billigaste där var rätt smakfull i övrigt.

Så det blir svårt att ge prisvägledning, utan att veta något om RGO egentligen.
Färgen är ett stort plus, milen ett minus. Aktuellt skick är mkt viktigare än milen på en så här gammal bil och det vet jag inget om.

Mina två cent.
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Nej, jag vet inget om skicket på denna så skall inte uttala mig om det. Tänkte mest på att de flesta E39 hade rost i plåtfalsar lite var stans redan när de var 4-5 år gamla.

MVH Christofer
ro
111
romff
640i GT -18
Tack för intresset och svaren.
Gången är att jag skall berätta för fb vad jag uppskattar den till, sedan lämnar fb sin dom efter 30 dagar.
Silverstone metallic är färgen, den var FAKTISKT rostfri. Det går att hålla dom i bra skick om man handtvättar ofta och torkar efteråt.
Den var faceliftad när jag köpte den 2014.
Hade aldrig tänkt sälja den så därför har jag inte funderat på vad den kan vara värd, hittar jag en likadan svenksreggad kan jag ge mer än 250 tkr för den.
Men nu gäller fb:s dom.
Återkommer med resultatet
hälsar Ronny
bl
2.294
blixten
325i -88
Ska3 och crille82, försäkringsbolagen erbjuder tyvärr nästan alltid ett för lågt värde jämfört med vad man kan sälja en välvårdad entusiast bil för. Därför är det viktigt att kunna påvisa vad en specifik bil har för värde på marknaden. De som tror att försäkringsbolaget alltid gör en rättvis värdering är naiva. Det är till och med så att det kan variera stort beroende på vilken handläggare du har/får på försäkringsbolaget.
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Det är klart att de inte erbjuder mer än ett rimligt marknadsvärde, tror man annat så är man naiv.

Får man ett, i sitt tycke, för lågt bud skall man självklart komma med motargument och referenser. Detta är säkert framgångsrikt ibland, men beror ju helt på bud i förhållande till egen föreställning och om den är rimlig.

Hur värderas ett svensksålt objekt i det här fallet? Varför köpa en svensksåld som gått 30' om en tysksåld, som vart I Sverige sedan många år, gått många färre tusen mil och kostar ungefär detsamma?

MVH Christofer
bl
2.294
blixten
325i -88
Min upplevelse är att flera försäkringsbolag numer erbjuder en för låg ersättning regelmässigt. Man är själv tvungen att göra en research och visa att deras siffror inte är relevanta. Men om du litar på försäkringsbolaget så är det upp till dig... Jag har vänner som fått upp ersättning med 50% efter förhandling.
Blixten du är bra naiv om du tror att vi ska tro på att dina skrönor.

Vad tycker du att du tillför fråden?

bl
2.294
blixten
325i -88
Du tål uppenbarligen inte att höra verkligheten, men om du gillar att stå och bocka för försäkringbolagen när dom försöker lura dig på pengar, så är det upp till dig.
Det är nästan så man tror att du jobbar på försäkringsbolag själv och inte gillar att bli avslöjad.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.