|
|
|
|---|---|
| Har en trasigt positionsljus vänster fram på min e91 2007. Måste man byta hela lampan med "höljet"? Finns det inget billigare än ca 800:-? Tack | |
|
Har bilen HID xenon eller halogen? --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
Om det är samma variant som på Z4:an så är det (tror jag) en 20w vanlig glödlampa som sitter i höljet. Jag har bytt den och då går det att pilla bort den ur höljet och sätta dit en ny. Kostar väl ungefär 20 spänn. / Peter |
|
|
Om det är denna så kan du byta själv. Jag hade sönder glaset på glödlampan sen tog jag en avbitare och drog ur lampan. Då ser du vad det är för lampa. Kan även vara en 10 W. / Peter |
|
|
Länk Länk |
|
| Tack, men det är den som sitter med torx och även kallad xenonlampa och lyser upp ringarna runtom. | |
|
Sorry. Den lampan jag skriver om lyser också upp ringarna. Jag antar då att det är denna. Länk I så fall kanske det är samma lampa inuti den som min. Du kan ju testa. / Peter |
|
|
@Falun... Vill du komma billigare undan (samt ha vitt sken) kanske detta kan vara ett alternativ. (Har dock inte testat själv) Länk |
|
| Tack Peter Jepp den sista är det. Men tycker bara att det är dyrt med 600:- för en lampfan. | |
|
Har du tur är det som på min Z4 att du kan pilla ur lampan och sätta dit en ny. Det kostar ju inget att testa. Har för mig att det var en vanlig lampa med bajonettfattning på 10 eller 20 w. Någon annan på detta forum borde ju varit med om detta. / Peter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.