|
|
|
|---|---|
|
hej min comfort acces har börjat strula igen. jag bytte dörrhandtag förarsidan bak i sommras för det klickade i dörren och låste upp om man kom nära den sidan utan att röra handtaget. kom även upp felmeddelande om ökad batteri användning vid stillastående bytte till en nytt orginal handtag på bmw och det har funkat tills nu och nu är det samma fel igen. någon som varit med om liknade, har ingen lust att behöva köpa nya handtag igen | |
| Mitt dörrhandtag gick sönder och kortslöt batteriet, visserligen va nog batteriet påväg att bli gammalt.men det va tråkigt att inte få liv i bilen och behöva bärga till verkstad. Nu är kontakten urdragen på alla dörrhandtag för att inte bränna ut det fräscha batteriet ifall fler dörrhandtag går sönder. Du kanske vill ha keyless dörrarna och då är det ingen bra lösning för dig att göra på det viset. Enligt aukt verkstad är det vanligt att detta händer. Tror man får byta alla 4 i förebyggande syfte mtp det kan förstöra batteriet. | |
| nu är det samma dörr och handtag som krånglar för mig. | |
|
Har du kopplat ur kontakten i bakdörren? Eller hur har du verifierat att det inte är framdörren som krånglar denna gång? Om det är bakdörren som krånglar även denna gång så måste handtaget gå på garantin. |
|
|
hej idag provade jag koppla ur bakdörren men det klickande ändå i den. så då tog jag gamla handtaget som jag bytte i somras och koppla in på förardörren istället då slutade det klicka i bakdörren så det kanske har varit förardörren hela tiden som krånglat? konstigt att den får bakdörren att balla ur? jag flytta över kåpan från förar dörrhandtaget till den andra handtaget eftersom det är inget nyckelhål på det handtaget,vi får se om det funkar bättre nu eller om det börjar krånga igen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.