|
|
|
|---|---|
| Hej har en BMW 316i idag när jag körde en sväng så började jag höra klickade ljud tror när jag släppte på gasen, körde lite till sen och hörde inte ljudet vid körning men sen stanna jag och lyssnade på motorn och efter 15 sekunder började det klicka. Samma om jag gasar i neutral och sedan går ut och lyssnar så tar det 15 sekunder innan det börjar klicka igen. Efter att det börjar klicka på tomgång så klickar det hela tiden. | |
| Ljudet kommer höger om motorn ovanför generatorn där det går något svart som kommer från luftfiltret. | |
|
Hej, ”Till höger om motorn” kräver egentligen en uppgift om varifrån du ser/tänker. I bilens normala färdriktning brukar vara den bästa referensen, men här antar jag att du menar att du står framför bilen med huven öppen? Om det är så, är det sannolikt ventilen /-rna till tankluftningen du hör. De börjar arbeta en stund efter start och slutar inte förrän du stänger av motorn. Av miljöskäl öppnar ventilerna mot en behållare med aktivt kol som har till uppgift att adsorbera resp. släppa ifrån sig/återföra bensinångor, till motorn, så att de inte släpps ut i atmosfären. /Lennart |
|
|
Här ungefär Länk |
|
|
Den lilla ”elektriska grejen” i den blå inringningens överkant. /Lennart |
|
| Förlåt men den till höger eller till vänster i toppen av inringningen | |
|
Den till höger, den med ett par nakna kablar (vit + röd?). /Lennart |
|
|
#1 här: Länk /Lennart |
|
|
Man hör kanske inte det så bra men kan det vara den lilla grejen som är trasig och hur mycket påverkar det bilen? Kan man köra eller är det någon som man måste lösa direkt ifall det nu är det. Länk |
|
|
”Den lilla grejen” är inte trasig. Den skall jobba så. Tick, tick, tick, tick…. /Lennart |
|
| Då är det inte den, har aldrig hört ljudet innan och det tickar rätt högt kunde höra det när jag körde och släppte på gasen. | |
|
Ok. Då får jag ge mig. Men det tickande som gick att urskilja i videon var annars rätt typiskt. Nu får vi hoppas på någon ny frisk input. :) /Lennart |
|
|
Hej igen, hittade en video på youtube med samma motor och samma ljud, Såhär låter det |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.