|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har köpt en Bmw 550i E61 med N62 åttan som lider av vad jag tror är det berömda vattenrörsproblemet. Det rinner ut vatten från ett hål i bröstkåpan därav min misstanke. Skulle vilja ha igång en diskussion kring vilket som är det vettigaste sättet att fixa detta. Insats bakom vattenpumpen som man limmar dit har jag läst om, samt ett expanderbart rör från USA. Vad rekommenderar ni, vilket är enklast? Vilken lösning håller bäst? Riva Insug/ventilkåpor/kammar/toppar/oljetråg som BMW verkstäder verkar göra är inte aktuellt. Länka gärna till webbshoppar där man kan köpa delar! | |
| jag gissar att du kollat på Sretens arbete med denna motor inklusive byte av rören (M539 på tuben). Själv kan jag inget om den dock... | |
|
Tack för svar Matthias, jag följer M539, och ska kolla igenom hans arbete med sina V8:or en gång till, men tänkte om det finns folk här (Vilket jag vet att det gör) som har erfarenhet, och har skruvat med detta problem som kanske kan komma med lite tips, tankar och råd. |
|
|
Du kan lika gärna sätta dit ett OEM rör, för (ja det är sant, så är livet med N62) du behöver ändå rengöra secondary air kanalerna och byta ventilpackningar. Ingen ide att göra något av dessa jobb enskilt. Men |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.