AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.438

Finns det några bra erbjudanden på ny bil just nu?

Jag letar efter en ny bil motsvarande iX eller större sedan/kombi, gärna El eller hybrid. Ute efter företagsleasing främst.
Det skrivs i pressen att det är mycket rabatter just nu så jag tänkte kolla om det är någon som hittat några intressanta erbjudanden? BMW, Mercedes, Audi, Porsche är väl de jag tänker på främst men öppen för förslag från andra märken om ni tycker de är intressanta.
Tar tacksamt emot tips.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Bra fråga, jag har inte direkt sett något som får mig att ramla av stolen. De andra tillverkarna har ju inte direkt följt Teslas exempel med ordentliga prissänkningar.
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Bra rabatt på I4 M50 nu, där Fully charged paketet plus vinterdäck ingår. Men den bilen är kanske för liten.
me
102
mejiro
X3 XDRIVE20D -19
R1200R -12
Tesla Model Y säljer bra, så jag antar att folk tycker det är ett bra köp.
Kolla hemsidorna eller sociala medier. Samtliga märken du nämner har olika kampanjer för företagare. Sen är det ju frågan om vad du själv tycker är ett ”bra” erbjudande. Jag har fått rejäla rabatter hos både MB (även om de kör med fasta priser) EQE, i5 mm, men du måste i många fall be om en offert.
Tack för tipsen!
Jag har själv varit och kollat hos BMW och de hade rätt bra erbjudanden på både i5, iX och i4 i olika varianter (tyvärr tycker jag i4an är för liten men den är fin).
Tesla Y är ett alternativ men kanske inte min favorit.
Ska testa att prata med Mercedes och Volvo och se vad de har.

Jag har för mig att det brukar vara en del kampanjer mot slutet av året, eller vad tror ni andra?
En son, som av företaget tvingades bli hel-elektrisk, provkörde sortimentet och fastnade till slut för MB.

Ett av skälen, om jag förstod rätt, var att alla europeiska bilmakare har ett krav på sig att skicka iväg en viss andel el-bilar. Annars blir EU ledset och vill ha tröstpengar.

Så MB låg/ligger kanske efter i schemat?

[Reservation för missuppfattning. ;) ]

/Lennart
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.