|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag har inte haft varken 3- eller 5-serie GT. Upplevelsen spontant när man kör de är att de är trevliga och känns luftiga och rymliga. Vad man skall tänka på är att det är ganska gamla modeller som inte är speciellt moderna när det gäller multimedia. Tror det flesta har blåtand för telefon, men det är inte givet att det går att streama musik för det. Vill man ha en så ny bil som möjligt som den ganska begränsade budgeten tillåter så borde F34 vara att föredra, kanske utan x-drive. Man får inte mycket för runt 150' idag, vi pratar 10-12 år gammalt och 15-20000 mil. Det vill säga att maskinskadeförsäkrig inte är aktuellt. MVH Christofer |
|
|
@crille82 Det känns som ett stort plus, luftigt och rymligt! Kan ta blåtand för tele och va utan musik med AUX bara, känns spontant som att desto mer el desto mer problem. Å andra sidan aldrig ägt en bmw så ska ej säga för mycket. Begpriserna är rätt höga, man undrar ju om det kommer ske en nedgång igen. Budgeten är satt så att en starkare buffert ska kunna byggas långsiktigt, tråkigt nog men har bestämt att det får bli så, annars hade man nog gått för något nyare. Dock ska det bli superpännande med BMW. |
|
|
Jag tycker designen på interiören är jättelyckad i f11, f31 också men f11 ändå stråt vassare. Sist jag köpte bil valde jag lite mellan f11 och g31 och landade i att det är svårt att motivera extrakostnaden i förhållande vad man får. Nu skjuter jag från höften men känns för mig som att hoppet från e60 bilarna till f11 var ganska stort, hoppet från f11 till g31 är inte så stort och gissar nu att det blir ett rejält hopp upo till nya generationen i både drivlina, teknik, körkänsla mm. Dvs f11 stått sig helt ok fram till nu. |
|
|
@henrik335i Då säger min magkänsla att många andra tycker likadant, förmodligen. Sitter fortfarande och tittar, letar info osv. Blir väl dags för provkörningar inom en ca 2 veckor. Detta hör ej till ämnet, men jag klickade på BMW X5 på blocket (2014 uppåt), det är inget aktuellt men nyfiken - hur står sig de bilarna om man jämför med 5 serien? Antar att de kostar mer i underhåll och försäkring samt bränsle, men förutom det så har bilarna Xdrive - är det något mer förutom att man sitter högt? Jag tyckte de var rätt snygga dock när man satt och bläddrade lite. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.