|
|
|
|---|---|
|
Oljudet kom från ingenstans för 4 dagar sedan. Jag har bytt olja i diffen, nivån var låg och visade tecken på att ha kokat, fyllde 1.9 liter. Roterade samtidigt alla hjulen hörde inget. Vid farter 40 o uppåt låter bilen som ett gammalt bombplan, ju fortare jag kör destå högre oljud och ljudet är statiskt vid acc motorbroms och sväng till vänster, vid sväng till höger tystnare det istortsett helt. Nu har jag inte hört en trasig diff på över 25år så jag kan nog minnas fel eller höra fel, dessutom har bilen 32000+mil på en troligen orörd drivlina och ett något högre ljud på avgassystemet. Har ljudinspeling men vet inte hur jag får den hit. Tackar för bra o dåliga ideer | |
|
Hej och välkommen! Du nämner inget om hardyskivan. Är den frisk? Jag kan tänka mig att det blir ett väldigt rassel om den tillåts bli sopslut. Däremot kan jag inte förklara varför ljudet tycks variera med hur du svänger. Men det kan ju bero på undersidans ”geografi” eller tillfälligheter. Men kolla den åtminstone. /Lennart |
|
|
Tackar Har gjort en visuell koll o på hardy skivan såg inga sprickor eller så.. Men jag ska kolla bättre. När bytte diff olja vred jag på kardan lite o hade ca 5mm spel när jag vrider den 2-3 åt varje håll. Geografin verkar inte spela någon roll upp eller utför med eller mot doserat gas eller inte. Nu ger jag ju dock inte så mycket gas då jag är lite orolig. Rickard |
|
|
Jag ber om ursäkt för ”geografi”. Det jag avsåg var hur alla rör och stag på bilens undersida skulle kunna påverka hur ljudet ändras beroende på åt vilket håll du svänger. :) /Lennart |
|
|
AAAAAA.... :-) så kan de va .... jag kommer inte komma åt nån lyft närmsta veckan inte heller köra bilen men sen kanske en lyft o ett spett. Rickard |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.