|
|
|
|---|---|
|
Hej alla. Har en E91:a, med ett (eller ett par) irriterande elfel. Först och främst går inte torkarmotorn, men spolningen gör det. Själva torkarlagringen som sitter i rutan är nerplockad, rengjord och uppsmord och glider lätt nu. Säkringarna i handsfacksluckan är kollade 3-4 ggr, och bytta, men ingen kan rimligen vara trasig. Jag har två torkarmotorer och båda funkar på bänken om man lägger 12 V på de två "yttre" kontaktblecken, av de tre. Väl i bilen är det fullgod jord på den bruna kabeln, uppmätt, men ingenting på den blå/vita som då rimligen ska ge 12 V när saker och ting är påslagna. Alltså.. Ska det vara konstant 12 V på den blåvita när torkaren är påslagen? Kan man mäta sig till någon information på den smala "mittre" kabeln till motorn? Jag gissar kabelbrott på den blåvita MEN efter att ha dissekerat de kablar som är ihopbuntade där de går in i luckans överkant så hittar jag inte någon blåvit! Den byter alltså färg nånstans på vägen, men till vad? Jag tror vidare att jag har följdfel av det här, nämligen att så fort jag öppnat och stängt bakluckan så nollställs klocka och trippmätare och den gula "bilen på billyft" visas i displayen. Vad borde jag göra eller kolla för att reda ut det här? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.