|
|
|
|---|---|
|
Hej, Som frågan lyder. Tänkte bättra på kantskrap på fälgarna och tänkte om någon har hittat något (spray eller lackstift) hos Biltema som passar kulörmässigt hyggligt. (Har kollat deras specifikationer och inte hittat någon produkt som matchar BMW:s färgkod A80. Har även mejlat deras kundservice men fick endast en okvalificerad gissning på vanlig silverfärg (36-7303). Innan jag rullar in fälgarna i ett varuhus för visuell matchning tänkte jag alltså höra här om någon här har hittat något som gifter sig hyggligt. Jag är även införstådd med att jag kan köpa lackstift hos ex BMW). | |
|
Släpade in en fälg i Kemrummet. Den bättringsfärg som kommer närmast är Biltemas "Grey 360". Skulle uppskatta överensstämmelsen till ca 80-90%. Kan alltså inte rekommendera om man är ute efter så bra resultat som möjligt. |
|
|
Du kan inte gå till en färghandlare och be dem bryta till en sprayburk med färgkod A80 då? Biltema bryter ju inte specifika kulörer utan har väl endast sina färdiga som är svart, silver osv. De har liksom inte flera hundra möjliga kulörer av silver då burkarna redan är producerade när de står i butik. |
|
| Färgen på locket på biltemas färgspray stämmer inte alltid riktigt överens med hur det blir när man lackar på plåt. | |
|
Länk Länk Länk Här har du några alternativ. |
|
|
En liten rättelse: Beställde A80 från en färgkille som jag anlitat tidigare och som är duktig. Visade sig att jag beställt fel kulör. Den färgen jag behövde (och som avses i rubriken) är alltså i verkligheten B55. (Djävligt lurigt att det finns två färger med i princip samma namn, den ena med ett tillägg av "2". Emellertid står det på baksidan va mina fälgar endast "Ferric Grey" utan tillägga av tvåan). Man lär så länge man lever... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.