|
|
|
|---|---|
|
E91 med sned ratt. Svänger man höger fullt så står ratten rakt och bilen går rakt, svänger man då vänster så går ratten till som på bilden innan den börjar svänga(svänger pyttelite innan). Svänger man sen fullt till vänster och sen tillbaka så blir ratten ibland rak när hjulen är raka, vid körning så går bilen rakt när ratten är som på bild och spårar inte något nämnvärt. Detta blev när jag körde ut från besiktningshallen?😅 Har även någon gång fått skakningar i ratten, detta har då lösts genom att ta bort locket på servobehållaren och gjort fulla utslag ett par gånger😅 Bilen har bara vanlig servo så ingen aktiv styrning eller liknande Hjulinställning sure men något måste väl va glapp? Kört såhär snart ett år nu utan förändring, bilen går bara som extrabil 1-2ggr i veckan. Funderar på vad som kan vara värt att göra och inte samtidigt svårt att sälja en bil med detta😅 | |
|
Hej, Det är nog inte bara jag som inte förstår vad du skriver. Kanske kan du beskriva på något annat sätt? Och den bild, som du hänvisar till, finns inte här. Du måste lägga upp den på en sajt som forumbilder.se (men det finns fler alternativ) och sedan här länka till den. /Lennart |
|
|
Hmm all text blev inte med.. Missade bilden sorry Står man stilla och svänger höger fullt och sedan tillbaka så står ratten rakt och bilen går rakt, svänger man då vänster så går ratten till som på bilden innan den börjar svänga(svänger pyttelite innan). Svänger man sen fullt till vänster och sen tillbaka så blir ratten ibland rak när hjulen är raka och ibland inte, vid körning så går bilen rakt när ratten är som på bild och spårar inte något nämnvärt. <a href='Länk |
|
|
Men hallå dedär blev nått helt annat än min bild.. Länk |
|
|
Ok. Lite tydligare nu. Ratt och hjul synkar inte? Och detta började precis efter besiktningen? Jag har ingen aning. :( Kanske ”skakmaskinen” hos besiktningen fått något att lossna? Du får nog krypa under och försöka hitta något. /Lennart |
|
| Jo precis fast ändå så kan man ju säga att oftast synkar ratt och hjul, har inte kunnat se något, har som sagt kört snart ett år såhär och hade något varit löst hade nog de gjort sig till känna😅. Har fundering på servopump men de borde inte få ratten att stå snett, lite orolig för att de ska vara nått väldigt knas i styrväxeln för är inte jätte sugen på att byta den, bilen har fler bekymmer som hopat sig så känns inte värt att göra för mycket men som sagt, troligen omöjligt att sälja som den är nu😅 | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.