|
|
|
|---|---|
|
Har undrat detta i över ett år nu men aldrig kommit mig för att fråga! I min V**vo 740 monterade jag MDS Classic 5,25:or fram och 6x9:or i hatthyllan. Det hyfsade ljud jag väntat mig uteblev: det lät helt enkelt skit, hur jag än pillade med equalizern. Min fråga är nu: är högtalarna verkligen så usla(det lät verkligen skit så fort man krämade på lite), eller berodde det på min huvudenhet (en stenålders Philips från 1992) samt på allmänt dåligt kablage? Ni får ursäkta min okunskap: är inget proffs på det här med bilstereo, som ni säkert räknat ut vid det här laget ;-) Med vänlig hälsning //Kalle ______ Länk | |
|
Jag vet inte hur det är med dom högtalarna, men jag kommer aldrig att köpa mds mer... Jag köpte ett slutsteg en gång som skulle vara fett starkt... visst... orkade knappt driva ett par 6X9:or... Sen pajjade det. så det var på lagning 2 ggr... Nu vet jag inte ens vad jag har det... MDS=Mycket Dåliga Saker //Peter |
|
| Jo MDS verkar vara lite av bilstereons Biltema: ojämn kvalitet till låga priser. Du är inte den första som anmärker på deras slutsteg.... | |
|
nofx16> Det är lite konstigt att du upplever ljudet som sååå uselt, jag har ingen erfarenhet av MDS men det borde iaf låta lite hyfsat om högtalarnas montering är korrekt och tätt. Annars är det möjligt att effekten från din gamla stereo inte räcker till, testa med en modern apparat innan högtalarna åker ut. Om högtalarna verkligen är risiga skulle jag rekommendera dig att testa Basic-serien från DLS, förvisso något dyrare än MDS. DLS gör ytterst sällan bort sig oavsett prisklass. Jag har ett par Basic 6.5 i hatthyllan och ett 4" Classic-kitsystem fram. Det låter mycket bra helt enkelt. Jag kan scanna in ett test av 5.25" budgethögtalare gjort av Bilstereotidningen om intresse finns (Både DLS och MDS finns med) --------------------------------------------------- Länk |
|
|
Någon högtalare som är i ofas? (kastat om plus och minus) Då brukar ljudet bli risigt! Precis som Wath skriver, kolla att det inte är glipor mellan högtalaren och underlaget. Då brukar det inte heller låta bra. Mvh |
|
|
wath: Bilen är som tur är redan såld, med högtalare och stereo och hela kitet, så jag slipper bry mig längre. Men nästa gång blir det antingen DLS eller Amega när jag ska köpa högtalare! Johan: Nej plus och minus var rätt, och några glipor var det inte. Tills håller jag fast vid teorin om att det var huvudenheten som var flaskhalsen. Högtalarna lät nämligen bra i butiken. Tusen tack för hjälpen!! Mvh Kalle |
|
|
Hade mds classic i en gammal jetta förut. Drog nytt kablage, fin ny kenwood stereo... men inget välljud. Håller med er som kritiserar MDS, har verkligen inte hört nåt från dem som låtit bra. Har testat 3 av deras basar också men ingen spelade riktigt bra. Nu spelar man dock bättre med rockford bas, alpine steg och kenwood framsystem och stereo... |
|
Toffe E34 |
jag har kört mycket mds och även kört dls ur serien en av deras värsta men om man jämför med vad man får betala för dls så tycker jag att mds funkar j#vligt bra för dom pengarna! Nu kör jag mds basar och dls a6 slutsteg mycket bra kombination |
|
Här är en till som lyssnat på välinstallerade MDS anläggningar, och ljudet är inte i min smak. :( Fredrik M - Z3 2.8 Länk |
|
|
6x9:orna jag köpte (Fanatic series) på MDS för 899:- är jag så himla nöjd med kan spela jättehögt och dom basar lika bra som en baslåda om man ställer upp basen på stereon ! har aldrig vart så imponerad någonsin av MDS grejer , sen framsystemet är också (Fanatic) 5,25 och skrikare med delningsfilter , låter också mycket bra ! (har inge baslåda eller slutsteg) driver allt via CD´n och det går mycket bra ! ---------------------------------------------- Länk |
|
| Köpte ett MDS fanatic F2300 igår som ja ska driva 2 st Lanzar pro vibe 10:or med,dom på MDS sa att de skulle gå fint...men tror ni de för det? | |
|
Jag är nästan säker på att MDS är en typisk "label" leverantör. Dvs det ligger flera olika tillverkare bakom deras prylar, vilket innebär att vissa grejor kan vara bra, andra inte. Mycket vanligt i diverse brancher. Ingen tror väl att Biltema t.ex koll över ursprunget på allt från sprayfärg till glödlampor men det är deras logga på allt. FP |
|
|
folke : Exakt ! tvekar inte en sekund att det är så för 2 av mina polare har köpt olika cd paket första polarn köpte det billigaste andra polarn köpte det näst billigaste jag köpte det som var näst dyrast och sen fick jag höra på dom dyraste mina lät bäst och dom billigaste lätt bättre än dom näst billigaste och dom dyraste lät nå mellanting av dom billiga och mina ! Skumt ! _____________________________________________ Länk |
|
|
MDS är bra! Problemet är väl vi som installerar och som inte riktigt vet och varför vi skall ha alla dessa mojänger.. Balansera komponenterna och håll jämn kvalitet så får du ett gott resultat. Har bygg för många byggen med MDS produkter och jag kan bilstereo in och utantill.. Detta gäller inte bara MDS utan alla andra märken.. Man kan inte ta ett slutsteg typ Classic 2300 när de behövs ett classic 2600 att driva 2st basar till ex. Ha en bra dag och bygg friskt.. |
|
E30poppe |
MDS=SKIT!!! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.