|
|
|
|---|---|
|
Jag undrar om någon har koll på vart jag kan få tag i plastdetaljen som klickas fast i radioantennen som sedan kopplas in i stereon. Tyvärr ramlade den av när jag skulle fixa en grej med stereon och försvann någonstans. Har öppnat upp halva inredningen utan att hitta den. Kan alltså inte lyssna på radio/aux utan endast cd i bilen numera. Något irriterande. Jag har kollat på skroten men de vill sälja hela radion komplett och inte endast den lilla plastdetaljen. Känns lite surt att lägga typ 1000kr på det. Någon som har något förslag på vad jag kan göra? | |
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Välkommen! Är det detalj #2 i skissen nedan du tänker på? Länk Jag gissar på att det är en E46 320Ci Cabriolet du har då du nämner att klicka fast radioantennen (den är annars inbyggd i bakrutan). Om det är den delen så har den BMW reservdelsnummer 65 20 6 909 605 och det är bara att vispa förbi din närmaste BMW-återförsäljare på en kafferast så kan du köpa denna delen där - gissar på att den kostar runt 250 SEK. Just denna del har de garanterat inte på lager så det tar nog en vecka eller så för dem att få hem delen. |
|
Tack för svar. Tyvärr är det inte den delen jag söker. Länk Den syns inte på denna bild men ska sitta till höger om nr 4. Länk Bild på baksidan av stereon samt kontakten som saknar "clips". |
|
Aha, ok. Något i stil med det svarta clips runt antennkontakten på den här bilden? Länk |
| Ja men precis något liknande. Jag har kikat på bildelsbasen och fått fram en stereo som har det där clipset på baksidan och frågat om det finns möjlighet att jag kan köpa bara den men tyvärr. De vill ha sålt hela stereon för 1000kr och det är jag inte jättesugen på att betala då min stereo fungerar i övrigt. | |
Det där ser ut som nån Fakra koppling (RF kontaktstandard som är vanlig inom bilar) Länk Funderar på om det är något i stil med detalj #4 i skissen nedan som saknas Länk Länk Nu är jag på mycket djupt vatten och börjar prata om saker jag inte vet ett skvatt om. Hoppas någon radiofil kan hoppa in här och reda ut saker och ting :-) |
|
Du ser ut att vara något på spåren minst sagt! Om du kikar här på videon så ser du hur den ska se ut. Den delen som sitter kvar på antennkabeln är den som har lossnat och kommit bort. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.