|
|
|
|---|---|
|
Hej Alla, fick meddelande i telefonen att det kom en ny uppdateringen till bilen. Uppdaterade men kan inte fortsätta att uppdatera i bilen. Hittar ingenstans var ska jag starta uppdateringen. Så ser ut i telefonen: Länk mvh Njanja | |
|
När den har kommit till det steget så brukar den säga till när du stänger av bilen att du kan börja uppdatera. Så det är inget man brukar behöva leta upp själv utan den säger till. Du kan kolla i Inställningar också, längst ner under "Allmänna inställningar" (eller vad det heter) så finns remote software update som menyval, eventuellt kan du trigga det manuellt där. Men annars brukar det komma som en popup när du parkerar nån av dom nästa gångerna efter att den laddat över uppdateringen. |
|
|
Hej igen, det fungerar inte. Så ser ut i bilen: Länk mvh Njanja |
|
| När ansåg sig telefonen "klar" med uppdateringen? Ibland kan det ta nån dag eller två innan bilen triggar och startar uppdateringen, men testa att bara vänta och se om den säger till. Om den kommit så långt som den visar så brukar det lösa sig själv. | |
|
Hej, nu fick jag meddelande att det finns inga tillgängliga uppdateringar. dem är helt borta. Både i telefonen och i bilen visar bara gamla version. mvh Njanja |
|
| Jag fick samma igår, det känns som att det hände något på BMWs sida.. Jag hade en uppdatering på gång också och nu står det inga uppdateringar och i bilen säger den att det är temporärt avstängt. Det är inte normalt. :) Kanske dom reder ut nån bugg på sin sida innan dom pushar uppdateringen igen. Det gick bra att uppdatera fruns X3 för mig men på min femma så strulade det lite och igår kom att ingen uppdatering fanns, trots att den var nedladdad till telefonen. | |
|
Samma här. Uppdateringar var nedladdat i telefon, men gick aldrig över till bilen. |
|
|
Hej igen, kontaktade BMW support och fick svar att dom har lite problem med denna uppdateringen. Själv uppdateringen kan ta upp till 2 månader att installera. Han sade att bara vänta. Känns att BMW själva stängde av uppdateringen, eftersom den tar för lång tid. mvh Njanja |
|
| Ok! Ja, kändes som nåt strulade för det har gått väldigt smidigt annars. Sen brukar man inte direkt märka någon större skillnad, men ändå.. :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.