|
|
|
|---|---|
| Hej jag undrar hur mycket en 540T e39 kostar att äga och är skillnaden stor mot min nuvarande e46 328. | |
JP |
Soppa förbrukning 99:a Landsväg 0.95 Stad 1.25 |
|
Helförs i förort til storstad med full bonus, +2500mil och hyrbilstillägg kostar ca 10k. Blandad aktiv körning med auto ca 1.3l/mil. Underbar bil vars största problem är något för liten tank:) Kör en och du är fast:) MVh Asken |
|
| Är det någon skillnad på motorerna i e39. | |
JP |
Vet inte skillnaden, men min 99:a går mycket billigare än den 96:a jag hade tidigare. |
|
From 99 hade motorerna dubbelvanos men detta skall inte ha inverkan på bränsleförbrukningen. Ju mer man använder gaspedalen som njutning samt köer är sånt som påverkar förbrukningen. Asken |
|
![]() 239 E61 525dAT LCI -08 Schwartz II
E61 530iAT -06 Monacoblau E85 Z4 3.0i -04 Sterling-grau |
Vad jag har läst så uppgraderades motorelektroniken till 99 års modell. Det förklarar förmodligen att en 99:a går snålare än en 96:a. /Mattias |
|
Förmodligen som med de flesta bilar... Det är inte soppaförbrukningen som är intressant... Värdeminskning 30-40k/år Försäkring hel ca 10k/år Service+smårep. 2 st/år ca 10k/år Däck ca 5-10 k/år beroende på dim. MAO: 55-70 k/år plus soppa och skatt. Stefan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.