|
|
|
|---|---|
|
Hej M43 218i 2001 Historik: Blev ett missöde med för mycket oljpåfyllning vid senaste oljebytet för 6 mån sedan vilket oraskade ett mindre läckage i topplockspackningen. Åtgärdades då med hed gasket seal för kylarvätskan så inget läckage däremellan. Det funkar klockrent. Däremot kan jag vid belastning under låga varv få misständningar ibland, vilket sannolikt beror på kompressionen mellan cylindrarna. Jag kommer inte ens leka med tanken att byta topplockspackning på en så gammal bil/motor så svar som inkluderar det alternativet undanbedes. Jag tänker istället att försöka dra åt bultarna till toppen och hoppas att det kan hjälpa. Tips och tricks att tänka på vid en sådan operation uppskattas. | |
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Det kan vara värt ett försök om alternativet är att avskriva bilen. Men troligtvis har topplockspackningen börjat "ätas upp" mellan cylindrarna när det har läckt förbränning mellan cylindrarna. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.