|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag har problem med min extra värmare på hybriden. Detta gäller nog alla e modeller! Ingen värme på e-driwe eller parkeringsvärme. Koden heter 801387 power reduced. Extra batteriet är bytt, trodde det var boven ett tag. Men får ändå inte igång värmaren. Jag tycker mig ha läst att den kan låsa sig efter några försök att gå igång vid tex dåligt med bensin och el. Hur låser man upp den? Har hittat en dålig instruktion som jag inte riktigt förstår. Har även sett när de byter ut en hel värmare att han kör upp bilen i 82greders temp och slår på max värme. Men dom förklarar inte varför! | |
|
Jag tror man behöver låsa upp den med programmet ISTA. Dvs man behöver en dator. Mvh Ola Min OBD-shop: Länk Mina bilar: Länk |
|
|
Vad är det som ska ""låsas upp"? Känns som en besök på BMW-verkstaden är enda lösningen. |
|
|
Ska3, värmaren låser sig efter ett antal startförsök med för dåligt batteri och/eller för lite bränsle. Idiotiskt men så är det. Några trådar här varje höst i ämnet. Detta görs med rätt diagnosprogramvara, antingen själv eller om man inte har det, på BMW. Mvh Ola Min OBD-shop: Länk Mina bilar: Länk |
|
|
Tack. Synd bara att de på mbilar i Borlänge inte vet detta. Så man håller på och felsöker onödigt länge! |
|
|
Det tror jag nog de har koll på faktiskt. Då är det nog något annat fel. Mvh Ola Min OBD-shop: Länk Mina bilar: Länk |
|
|
Får väl åka in och be koppla på sin dator. Men när man åker dit förra vintern och frågar om det brukar vara några problem med dessa saker är det ingen som har nån aning. Ev har de bytt nån kabel som gått av! Därför är det mycket troligt att det hänt som du säger. För jag har säkert ofta haft lite bensin i bilen😉 |
|
| Men felkoden pekar ju på "electric auxiliary heater". Är det bensindriven eller el-driven värmare det är frågan om? | |
|
Eldriven värmare som jobbar i läget 100% elkörning eller parkering. |
|
|
Nu har jag fått bort larmet på värmaren och den verkar ofta starta vid planerad tid. Bilen blir varm, men ingen fortsatt värme när man börjar köra på elen!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.