|
|
|
|---|---|
|
Hej! Precis köpt en G31 men blir inte klok på om det är en Innovation eller ej. Vad jag kan se har jag samma utrustning som de som annonserats ut som Innovation har, men min är inte specad som en sådan. Kan ni hjälpa mig reda ut om jag har en Innovation eller ej? Editions And Packages S337 M Sports Package S704 M Sports Suspension S710 M Leather Steering Wheel S715 M Aerodynamics Package Comfort And Interior Equipment S402 Panorama Glass Roof S417 Roller Sun Visor, Rear Door S420 Sun Protection Glazing S423 Floor Mats Velours S428 Warning Triangle And First Aid Kit S481 Sports Seat S488 Lumbar Support, Driver And Passenger S4HA Seat Heating, Front And Rear S4K9 Inter.trim Finishers Aluminum Fine Cut S4NB Autom. Climate Control With 4-Zone Ctrl S4NE Blow-By Heater S4T8 Outside Mirror With Auto Dip S4UR Ambient Interior Light Multimedia S609 Navigation System Professional S610 Head-Up Display S650 CD Drive S688 Harman/Kardon Surround Sound System S6AC Intelligent Emergency Call S6AE Teleservices S6AK Connected Drive Services S6AM Real-Time Traffic Information S6AN Concierge Services S6AP Remote Services S6NS Comfort Telephony W/ Enhanced Smartphone S6S4 Language Version Swedish S6U8 BMW Gesture Control S6UH Traffic Information S6WB Multifunctional Instrument Display S6WD WLAN Hotspot S7S9 Connected Drive Services Paket Driver Assistance And Lightning S502 Headlight Cleaning System S536 Auxiliary Heating S548 Kilometre Speedo S552 Adaptive LED Headlight S575 Additional 12V Sockets S5A1 LED Fog Lights S5AC High-Beam Assistant S5AL Active Protection S5AT Driving Assistant Plus S5DN Parking Assistance System Plus Wheels And Drive S205 Automatic Transmission S21N BMW Lt-All.wheel Dbl.sp.662M FG/GG/Runfl S230 Extra Package, EU-Speciifc S248 Steering Wheel Heater S258 Tyres With Runflat Properties S2NH M Sport Brake S2PA Locking Wheel Bolt S2VB Tyre Pressure Display Environment And Safety S302 Alarm System S322 Comfort Access S3AA Roof Railing Black S3AC Trailer Coupling S3DS BMW Display Key S842 Cold-Climate Version S850 Dummy-SALAPA S885 On-Board Literature, Swedish S8KA Oil Service Interval 24 Mths / 30,000 Km S8R9 Refrigerant R1234yf S8SM Car Ident. Number Visible From Outside S8TF Active Pedestrian Protection S8TG Thiefproofing Device Individual Equipment S760 High Gloss Shadow Line S775 Headlining Anthracite Other Equipment S1CA Selection Of COP-Relevant Vehicles S1CB CO2 Equipment S1DE Exhaust Emission Standards EU6 RDE S993 Model Year Code In VIN S9AA Outer Skin Protection SA090 90 Ah AGM Battery | |
|
Men är inte Innovation ett marknadsutryck som BMW Sverige kommit på, dvs det står inte Innovation i bilens utrustningspaket någonstans på bilarna som har det. Varje marknad kan ju marknadsföra lite olika paket och döpa dem till vad de vill, sedan när bilarna byggs får de fabrikskoderna på utrustningen. |
|
|
Njae, ser man på fabriksspec på VIN WBAJL51020BL93024 t.ex. finns där specat Innovation; Editions And Packages S337 M Sports Package S704 M Sports Suspension S710 M Leather Steering Wheel S715 M Aerodynamics Package S7R7 Innovation Package S7XP Navigation Package Connected Drive Comfort And Interior Equipment S420 Sun Protection Glazing S423 Floor Mats Velours S428 Warning Triangle And First Aid Kit S481 Sports Seat S494 Seat Heating Driver/Passenger S4K7 Interior Trim Alu.rhomb.w.accent Strip S4NB Autom. Climate Control With 4-Zone Ctrl S4NE Blow-By Heater S4T8 Outside Mirror With Auto Dip S4UR Ambient Interior Light Multimedia S609 Navigation System Professional S610 Head-Up Display S650 CD Drive S6AC Intelligent Emergency Call S6AE Teleservices S6AK Connected Drive Services S6AM Real-Time Traffic Information S6AN Concierge Services S6AP Remote Services S6NW Telephony With Wireless Charging S6U8 BMW Gesture Control S6WB Multifunctional Instrument Display S6WD WLAN Hotspot Driver Assistance And Lightning S502 Headlight Cleaning System S508 Park Distance Control (PDC) S548 Kilometre Speedo S552 Adaptive LED Headlight S575 Additional 12V Sockets S5A1 LED Fog Lights S5AC High-Beam Assistant S5AL Active Protection S5AS Driving Assistant S5DF Active Cruise Control+Stop&Go Function Wheels And Drive S205 Automatic Transmission S21N BMW Lt-All.wheel Dbl.sp.662M FG/GG/Runfl S230 Extra Package, EU-Speciifc S258 Tyres With Runflat Properties S2NH M Sport Brake S2VB Tyre Pressure Display Environment And Safety S302 Alarm System S3AA Roof Railing Black S801 National Version Germany S851 Language Version German S879 On-Board Literature, German S8KA Oil Service Interval 24 Mths / 30,000 Km S8R9 Refrigerant R1234yf S8TF Active Pedestrian Protection Individual Equipment S760 High Gloss Shadow Line S775 Headlining Anthracite Other Equipment S1CA Selection Of COP-Relevant Vehicles S1CB CO2 Equipment S9BD Business Package SA090 90 Ah AGM Battery |
|
|
Innovation paket och Innovation Edition, är inte samma sak. På G30/31 är många bilar Innovation Edition eller Ultimate Edition. /Anders |
|
|
Tack för svar. Går det att utläsa av specen på min bil om det är Innovation eller Ultimate (-edition då antar jag och inte paket, eftersom det inte står med i min speclista)? |
|
| Det är en tyskimport, den har allt som ingå i IE paketet, men detta finns säkert inte där utan den är specad enligt någon annan modell. | |
|
Nja - den första specen i första inlägget är på min bil (svensksåld, men står inget om Innovation). Specen på den andra exempelbilen i inlägg tre, tyskimport, ej min bil - där står Innovation med. Så det verkar inte vara nåt påhitt av BMW Sverige :) |
|
|
Men BMW Sverige hade väl Innovation Edition som inkluderade: - M-sportpaketet - Innovationspaketet - Loungepaketet - Navigationspaketet Sedan själva innovationspaketet innehåller RTTI EBT with wireless charging Speed limit display Driving Assistant Wifi hotspot preparation Prof Nav HUD Black Panel Display Online Entertainment Remote Services Concierge Service Länk Din fungering, är det vad som skiljer din bil från de som såldes som innovation edition? Eller undrar du vad du saknar från innovation paketet? Du börjar ju tråden med bara "innovation". |
|
|
Innovation-paketet var ett utrustningspaket som var en del av Innovation Edition, men som också gick att köpa utan full Innovation Edition. På samma sätt som "Comfort package" som går att köpa som ett paket. Innovation Edition var en paketering. Jag bifogar så som Innovation Edition var specad i vår offert på vår 540 IE, som du ser så ingår Innovation-paketet i Innovation Edition. :) Detta var på en G31 540i MY2019. ZXI Innovation Edition 197 400 248 Eluppvärmd ratt 258 Runflat däck 2NH M Sportbromsar 322 Komfortöppning 337 M Sportpaket 3DS BMW display key 402 Panorama glastaklucka 417 Solskyddsgardin för bakre dörrsidor mek. 4HA Eluppvärmt baksäte 4K7 Interiörlist Aluminium Rombicle med dekorlist i Pearl Chrome 4NB Klimatautomatik med 4-zons reglering 4UR Ambient interior lighting 536 Kupevärmare med Fjärrkontroll 552 Adaptiva LED-strålkastare 575 Extra 12 Voltsuttag 5AC Helljusassistent 5AL Active Protection 5AS Driving Assistant 5DN Parking Assistant Plus 609 Navigationssystem Professional 610 Head-Up Display 650 CD-Spelare 688 Harman Kardon högtalarsystem 6AM Real Time Traffic Information 6AN Concierge Services 6NS Bluetooth-förberedelse Professional samtUSB anslutning 6U8 BMW Gesture Control 6UH Traffic Information 6WB Multifunktionell instrumentdisplay 710 M Lädersportratt 715 M Aerodynamikpaket 760 Individual Högglans Shadowline 775 Individual Anthracit innertak 7S9 ConnectedDrive services package ZGC Connected ZGI Innovation ZGL Travel ZGN Comfort Pack ZGW Winter |
|
|
Exakt så Wiberg. Jag kom inte in på VIN-decoder där jag skulle kolla en fd. 540i G31 som jag ägde med UE. /Anders |
|
|
Grelle - ja precis, jag undrar vad som skiljer min från en Innovation. Eller om min kan betecknas som en Innovation. Wiberg - jag tror jag allt i den listan i min bil med. |
|
|
I vilket tillfälle är det viktigt huruvida om den kan betecknas som en innovation edition? Du kan väl själv avgöra baserat på det jag skrev om du har samma utrustning eller om något saknas. |
|
|
Grelle - när bilen en vacker dag ska säljas vidare, eftersom de som rubriceras som "Innovation"-bilar verkar stå högre i pris. Absolut, visst kan jag jämföra listor och konstatera att min har likadan utrustning. Tack för alla svar! |
|
|
Hejsan, Jag tänkte höra om det är så att ni kan ta ut fabrik spec på följande VIN nr: WBA31AJ00PCM43740 Ska provköra på Söndag, och tänkte läsa på lite..innan Tackar //D |
|
| Denna funkar bra: Länk | |
| @Wiberg - Tackar så mycket, för hjälpen trots man en ny för forumet. 😊 | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.