AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
759

Laddningsrelä?????????

Magnus Hallman
Tja Min bil laddar bara 13,85 volt vilket inte verkar räcka alla gånger.Har en 525tds -93 med en Valeo generator.Laddnings relät kostar hutlösa 785kr hos BMW.Någon som vet vad man kan hitta billigare eller en annan lösning?Har provat på Mekonomen,Biltema,Micro.Kan det vara kolen när den inte laddar som den ska?Borde den inte ladda alls när kollen är slut?Kan man byta bara dom i så fall?Vore tacksam för Hjälp.
Magnus
13,85v är ganska normalt i alla fall på en vanlig bil
vet ej om tds behöver mer kräm,men när en laddregulator har gett upp då brukar bilen ladda över och bränna lampor till följd,är kolen slut så borde den inte ladda alls,men det skadar ju inte att kolla dom,kolla så att generatorn har tillräckligt med jord så att inte nå´n jordfläta har gått av eller nå´t.
OBS! laddar den för lite så kan ju någon likriktardiod ha gett upp.
Visa användare
472
w9816
D7 -??
13,85V är fullt tillräckligt, men vad är spänningen med förbrukare inkopplade, dvs pröva med att ha på alla lampor, fläkten, bakrutevärmare, stereo osv och kolla så att spänningen inte sjunker för lågt. Vad menar du förresten med att det inte räcker till alla gånger?
man ska ju göra en belastning då man kollar volttalet....

-ridern-

525i 1990 24V
Visa användare
472
w9816
D7 -??
precis min point
Magnus Hallman
Tja!Jag menar när jag gjort några start försök.Den har blivigt trög startad på senare tid.
Magnus
Magnus Hallman
Glömmde berätta att batteriet är ½år gammalt och är på 88 ah.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.