|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
| Verdi...vad det nu har med ämnet och göra!? | |
| Bilen är inköpt av Von Auto så inget säljuppdrag | |
| Att inte bilen är såld kan bero på att de har semesterstängt till den 23/10. | |
| @Verdi Förnekelsen hos Tesla folket är stor, ni har svårt att se verkligheten som den är. | |
| Är ju helt ovidkommande i den här tråden. Vilka bilar får man äga för att tycka att nya M2 är fruktansvärt ful? | |
|
Lanab/Verdi/Bianca mfl, kan vi inte ta Tesla-pajkastningen i en annan tråd eller rent av gräva ned den för gott? Tycker ni inte det börjar bli tjatigt efter alla dessa är? När det gäller M2 finns det ett antal lagerbilar för omgående leverans ute på Blocket. Många begagnade som dessutom är prissänkta. Här är en helt ny som ”bara” ligger knappt 300kkr upp jämfört med bilen i Jönköping men som specmässigt ser trevlig ut. Länk |
|
|
+1 Kristoffer angående vad som är fult eller snyggt. Respektera att folk har olika smak. Den länkade anländer iofs i början på dec, ser för övrigt bra ut anser jag men mkt pengar. För samma peng får man en nästan fullsmetad I4 M50. /Anders |
|
| Ska jag sluta? Blir jag påhoppad utan anledning så svarar jag. | |
| Öppna gärna en egen tråd kring vad som för er verkar vara infekterade problem! | |
| Älskar hur att jag blir en del av problemet bara för att jag svarar när jag blir påhoppad och kallad öknamn. | |
|
Burne, det är ju Bianca som kommer in som en gubbe i lådan och drar igång ett sidospår som även du själv nappar på. Det kan du ju inte lägga på Verdi som varit engagerad och skrivit svar i själva sakfrågan. Forumet är inte lika levande nu som förr så vill man ha svar i sin tråd kan man inte vara allt för kräsen. Bara sålla det som inte rör dig. 😊 |
|
| Som exempel svarade du inte på min fråga om du åkt och tittade på bilen, vilket var en ämnesrelevant fråga. | |
|
Kan man köpa en begagnad leksak för 600kkr så kan man i dagsläget även klara en helt ny för 800kkr. Sen misstänker jag att efterfrågan är relativt låg på båda typer så här års. Jag misstänker det är två helt olika kunder till en i4 M50 respektive M2. Båda kundgrupperna finns men de är inte alls presumtiva. @verdi - att hela tiden svara några vars enda syfte är att reta upp dig gör ju att du trillar i fällan varje gång. Prova nästa gång att inte svara utan fortsätt att hålla fokus på tråden, dvs M2:an i Jönköping. ”Keep calm and carry on” som det heter :-) |
|
|
Bianca och fiska...hahaha många lustiga inlägg ändå, humorn verkar ju finnas och det får väl vara ett gott tecken. Ber om ursäkt jag missade din ämnesrelaterade fråga...nej, har inte varit där ännu. Tesla ägare verkar ju bidra med god självinsikt och stabilt självförtroende... |
|
|
Nu fortsätter du ju själv att hetsa på sidospåret som du vill lämna, bestäm dig! =) Tesla-ägare är som folk i allmänhet och väldigt många av jag känner som kör Tesla är personer som tidigare köpte nya BMW's. Så det man säger om Tesla-ägare brukar vara samma som det som sägs om BMW-köpare. Men tillbaka till frågan, du har inte varit där, men har du pratat med säljaren på telefon? Vad har du för budget? Vilken utrustning vill du ha? Firman har ju ägt bilen sedan slutet av september så den har inte ens en månad på blocket, faktiskt inget att reagera över. |
|
|
Grelle, Burne har nog inga planer på att verkligen köpa någon M2. Är bara dagdrömmar... ps. En udda(?) detalj i sammanhanget är att jag har ägt två st M2 och kört över 1000 mil med dem, inklusive en heldag på Anderstorp. Skulle hellre köpa en F80/F81. Elegantare linjer och lyxigare inredning. Mer vuxna bilar. M2 är lite mer ungdomsbil i mitt tycke. |
|
|
Jag har för övrigt också haft två M2, men oavsett så tror jag att relativt många har haft M2 som enda bil och den funkar ju bra även som första och enda bil om man nu inte har familj kanske. Två dörrar och inte så smidig med barnvakt begränsar ju. Men framförallt tror jag att det i prisklassen finns väldigt många flera alternativ idag än längre tillbaka. Kundkretsen här är antagligen relativt ung och då kommer idag relativt många prioriteringar in. Men kul bil! Jag kan inte bedöma priset, men borde ju vara en kärra som ska kunna exporteras, men antagligen finns ingen moms kvar och då tappar den intresse där från utländska handlare. /Anders |
|
|
Nu pratar jag utifrån hur jag ser på det: Jag tycker inte man ska jämföra nya M2 med gamla M2. Gamla M2 är ljusår snyggare, mer analog och säkerligen roligare att köra. Nya M2 är snabbare men är den roligare? För MIN del hade inte spelat någon roll om nya M2 kostat 400 och gamla 500, JAG hade tagit gamla ändå men jag kanske är gammal och förlegad men jag föredrar den karossen, den mer analoga känslan. M2 håller värdet sjukt bra, kanske just för att det är bland det bästa BMW byggt? Angående bilen i länken: Vill man ha en lågmilad får man nog betala :) |
|
|
Nu säger jag emot mig själv lite men ska man ändå köpa en M2 så bör man köpa originalet med N55-motorn på 370 hästar. Den håller värdet bra eftersom priserna höjts också. När jag köpte så fick man en ok utrustad M2 för under 500' netto. |
|
| Jag må vara partisk då jag äger en M2 c. Men står man i begrepp att köpa en F87 M2 är det (i mitt tycke) värt att lägga det extra en comp betingar då det är så den skulle sålts från början. Det är ju inte bara motorn som skiljer. Stolarna, M-drive och möjligheten till större bromsar och att alla comp har den större touch-skärmen med navi proffesional gör att det inte finns några "snikutrustade" M2 comp. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.