|
|
|
|---|---|
|
Jag undrar lite om att byta till stora skärmen och stereon i min 520d-2017 Vad jag förstått så behöver man dator för att göra något om man byter, skärm och spelaren finns ju på skroten, eller är det bättre att köpa en kinastereo ? Hur är det med högtalarna i original, ska man byta dessa och ev sätta i en bas också, hur och var sätter man den och ev slutsteg eller är det inbyggt i den stora spelaren eftersom den är klumpigare ? Tar gärna tips och om Kina, vilken isåfall ? Tack | |
|
Jag körde en uppdatering på hela infotainmentsystemet i min 520d 2016 Jag bytte till en 12,3 Touchskärm från HiFimax (CN) snyggt integrerat och ser ut som den fristående skärmen i min G30. Enheten funkar kalas, och vill man använda OEM gränssnitt, bt, radio så funkar den bara som en större skärm. Med en touch på skärmen simulerar den ID8, och alla funktioner /appar som du har på en vanlig androidplatta kan användas här också. Kika på Youtube - HifiMax så skall du se. Bytte även slutsteg mot ett Match up 7bmw, parat med original HiFi högtalare (676) Vilket lyft i ljudet, värt varje krona, och högtalare behöver verkligen inte bytas. Satte även in ett slutsteg (Bass habit 3100.1) och en 2x12"baslåda, men i ärlighetens namn blev ljudkvaliteten sämre, så det kan du hoppa över. Omöjligt att hitta bra balans i basen vid normala lysningsvolymer. Bastrycket med Match up 7bmw och originalhögtalare är fullt tillräckligt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.