|
|
|
|---|---|
|
Hej Funderar på en 40e 2017. Någon som har erfarenhet, kapacitet, problem mm? Jag har ca 3 mil fram och tillbaka till jobbet. Tänkte att detta skulle gå så mycket på el som möjligt. Erfarenheter? Laddning, batteristatus? | |
|
Jag har haft min i 3-4år nu. Mitt rekord är 21km men normalt 12-14km Men ändå är jag nöjd med bilen. Stor kraftig motor när jag vill ha det. El frm och tillbaka till golfbanan och affären. (mina flesta korta resor) hade tidig 6km till jobbet och gratis laddning. Då var det ok drygare om jag inte kunnat ladda på jobbet. För då måste den laddas när man kommer hem och det tar ca 3 timmar att ladda fullt. Hade jag npgra hundra k extra hade jag köpt den nyare modellen. Men att låna upp till det har jag inte lust med just nu. Den kommer man nog 8 mil med. Försäkringen är dyr men skatten är ju nästan gratis. Jag böt det extra batteriet nyss. Jag har lite problem med att den inte vill gå på elen, hoppar ur snabbt. Det har nyss börjat vi får se vad det är. Elvärmaren har oxå krånglat. Där är det mest störande att bmw inte kan berätta för mig att de kan låsa sig. Nu verkar jag låst upp den med hjälp av biltemas bmw dator. Stak som fn att dra med. Fast den drar ju lite soppa såklart när det är tungt. Som pendlarbil tycker jag du ska tänka om. För att då kastar du bort den lilla elen direkt och är utan resten. Sen drar den väl ca 0,85 på resten. Hojta till om du undrar över nå mer. Jag har bytt luftfjädring men köpt från EU å bytt själv så det kostar inte mycket. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.