|
|
|
|---|---|
|
Hej Forumet - det lever kvar! Länge sedan man var här - så man fick fylla på sin nuvarande och avyttrade bilpark. Antar att mitt senaste inlägget här handlade om trimning av min X350d. VTECH gjorde jobbet med bravur, som vanligt, och den var så praktisk och trevlig (billig, firmabil med flak) så jag hade den nästan 5 år. Rekord! Värdeminskningen från ny blev 120 kkr. Nu rullar den i höglönelandet Lettland. Efter den köpte jag R290CDI, trimmad och en Land Rover LR3. R-klassen chippad, såklart. LR3:an spelar ingen roll. Båda från 2008, typ. Rejäla bilar. Plats för fru och tre barn samt två till! Men, till ämnet. Jag har flyttat från Göteborg till White-Flight-Onsala och spontanköpte en praktisk pendlarbil lite på fyllan - tyskimport. Av rubriken framgår det att det är en Alpina D3 e90. Svart, alpinastrajpad i silver, konjaksbrunt läder. Återkommer med numret - jag kollade inte upp den supernoga, utan slog till direkt när firman accepterade 13 k€. Har länge önskat en Alpina, och nu med pendling och milersättning slog jag till. Men hur ska jag trimma den? (säg inte nej) Min gamla stulna 123d blev fantastisk efter VTECH, så självklart skall D3:an få minst samma behandling. Utgångspunkten är egentligen mjukvaran, men även DPF (problem med R280CDI), EGR och kanske andra motorsjukdomar man kan hårdvarumässigt preventivt ta bort. Vad? Vem, tips på firma nära Kungsbacka eller Göteborg? Vi hörs! Tillägg: jag vill inte ha traktorlukten från avgaserna, så finns det alternativ till "raka rör"? Tillägg 2: eftersom e90 är snyggast så blev det sedan. Kikade på coupéer och annat, men e90 är precis lagom på allt! | |
|
Här är den på Alpina-arkivet. 15k km. Återkommer med recension. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.