AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
970

Köpråd BMW 525i -05

Jag har hittat en bil jag ska kolla på ikväll. En 2005 som gått 19.XXX mil. Minimalt med rost, går bra.

Har följande fel (taget ur annonsen):
"Däcktryckssensorerna spökar och varnar för punktering, ska gå att stänga av om man vill och varnar även för att level control system failure ca 50% av gångerna man startar bilen men påverkar inte körningen."

Enligt säljaren så är level control något som inte hänt sedan han bytte bromsarna och en tekniker sa att det inte är "en aktiv felkod".

Han begär 38.000kr för bilen. Kan ni ge lite råd om vad jag ska tänka på? Är felen normala och okej? Tacksam för svar!
Ma
1.344
Matthias
328i GT - 2016
320d - 08
X5 40d - 13
Felen tillhör väl inte de allvarligaste. Men om level control inte är en aktiv felkod kunde teknikern tagit bort den?

Annars beror priset på skicket, utrustning, servicehistorik, ägarhistorik. Finns annons?
Ser fin ut i övrigt.

Länk
Ma
1.344
Matthias
328i GT - 2016
320d - 08
X5 40d - 13
Kolla begagnatguiden här på AP. Det finns massa skrivet om E61. Problem med automatisk dragkrok och kabelstammen i bakluckan är toppkandidater. Annars vanliga slitagefrågor. Har haft två e61 och det är en bra bil. Rymmer mycket där bak.
Si
45
Sisu303
BMW 525i Touring -04
Kolla så att kompressor för nivåreglering är bytt eller reparerad. Vanligt fel på -04 iaf där slangen går sönder och så drar den in grus. Jag har reparerat denna på 2st bilar.

/Sisu
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.