AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
733

Knappsats förardörren fungerar inte E60 2004

BM
178
BMWägaren
BMW 530 2003
Varken elhissar eller elspegel på förarsidan fungerar, knapparna lyser däremot.
Är det någon som har tips på vad jag ska kolla efter? Kablarna som går via dörröppningen är min första tanke.
BM
178
BMWägaren
BMW 530 2003
Verkar inte fattas strömförsörjning till dörren då det går att köra att rutor upp och ner genom att hålla in låsa/låsa upp centrallåset på nyckeln. Någon som vet om det är vanligt att själva knappsatsen lägger av helt?
Hej,

Inget direkt tips, men jag har läst åtminstone EN tråd, där TS ville byta en enda knapp i knappsatsen. (Jag tror inte att det går eller ens hjälper, men diskussionen kanske ger dig något.) I vanlig oordning blev naturligtvis inte heller den tråden korrekt avslutad. :(

Sök här ovan på Knappsats.

Sammanfattningsvis tycks knappsatsen kunna ge upp. Den består inte bara av knappar med strömbrytare, utan får betraktas som en modul med "viss intelligens". Dessutom ligger det andra moduler i kedjan som styr fönster och speglar mm. T ex tror jag att finns en "Dörrmodul", som ev samverkar med ytterligare någon modul innan önskad åtgärd utförs.

Men visst, avbrutna kablar är ju ett alternativ. Har du någon utrustning för felsökning? Vet inte om en sådan hittar något, men kanske värt ett försök.
Eller en "norsk reset"?

/Lennart
BM
178
BMWägaren
BMW 530 2003
Tack för svar, det kan vara hela knappsatsen som lagt av. Ska ta bort dörrsidan och se om jag kan hitta något.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.