AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
897

328 GT 2015 - Baksätesfällning

Tu
56
Turborulle
328 GT X-drive, M-sport -15
F34 har en av mig mycket uppskattad funktion där man mha handtag på ömse sidor i bakluckeöppningen, kan fälla ner baksätet framåt. Tyvärr så slutade det ena handtaget att fungera ikväll, så nu kan jag bara fälla halva baksätet direkt från bakluckan. Den andra halvan går fortfarande utmärkt att fälla ner på vanligt sätt innefrån bilen.
Det icke-fungerande handtaget känns lite lösare att dra i än det som fungerar och går att dra lite längre bakåt än tidigare. Jag antar att det är någon form av dragstång eller wire som släppt eller gått av.

Är det någon här i församlingen som råkat ut för samma sak och vet om det är hyfsat enkelt att fixa själv? Och i så fall hur man gör. Alternativt har någon uppfattning om vad det skulle kosta om man lämnar in bilen till verkstan.

Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Jag kan inte GT alls, men är det ungefär såna här handtag som används på många andra?

Länk

I så fall så tror jag att det är ganska enkelt att åtgärda själv, det är väl i stort sett en wire till en mekanism som släpper. Jag är dock osäker på vad man kan köpa i form av reservdelar, om man måste köpa mycket eller lite av "paketet", men jag tror att själva bytet går ganska lätt med tanke på att det är få ingående delar.
Tu
56
Turborulle
Wiberg: Stort tack! Jag ska lägga mig på rygg i bagaget nu när det är dagsljus. Det gick inte att se mycket i går kväll.

De
763
Deimos
320d GT xdrive -16
Här
Länk

Och här

Och om något behöver beställas. Här
Länk

Tu
56
Turborulle
Delmost: Tack! Jag hittade samma sak själv i går eftermiddag och öppnade upp inredningen och tittade efter. Exakt samma fel hos mig och enligt inläggen på Bimmerpost är det tydligen vanligt att det händer. Jag känner inte för att själv riva mycket mer i inredningen och Bilia på Lidingö tar bara betalt för en halvtimmes jobb för att byta wiren. Har bokat tid för byte om en vecka.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.