|
|
|
|---|---|
|
Hej Har en bmw n55 som inte ville starta. Problemet har kommit smygande. Det slutade igår att den bara klicka startmotorn gick långsamt till inget alls. Testade att jorda min bil emot ett minus på en assisterande bil och plus utgång i mitt motorrum till plus på batteriet på assisterande gick ej. Däremot när jag valde jord chassie på båda bilarna gick den igång. Vad är det för fel? | |
|
Hej, Vilken bilmodell gäller det? Sen förstår jag inte riktigt hur ni kopplade. Stämmer följande? 1. Startar inte: Donator batteri (-) --------------> Din bil, (-)-polen (chassi) i motorrummet? batteri (+) -------------> Din bil, (+)-polen i motorrummet 2. Startar: Donator (-)-pol i motorrummet?-> Din bil, (-)-pol (chassi) i motorrummet batteri (+)---------------> Din bil, (+)-pol i motorrummet I fall 1. hittade ni kanske bara inte en fungerande jordpunkt? /Lennart |
|
|
Bmw 335 i 2010 Jag kopplade pluspunkt i bmw motor rum till plusbatteri assisterande bil, minus bmw motorrum och minus motorrum chassie assisterande bil, då gick det. |
|
|
Ok. Jag tänkte att din bil har det problemet med korroderad genomföring i batterilådan och att den kunde vara orsaken till att startmotorn går segt eller inte alls. /Lennart |
|
| Verkar vara batteriet. Batteriet visar bara 9v, 14v visar den på tomgång. Om jag nu köper likadant batterie slipper jag koda då? | |
|
Här finns att läsa. Visserligen handlar det om en E61, men principerna är nog desamma. Länk Sen kan det ju, minst sagt, vara intressant för dig att få en aning om varför det blev så här, ett helt dött batteri, efter en märkbar nedgång under en viss tid. Ålder på batteriet (egentligen inte avgörande, om det sköts om rätt), ogynnsam körprofil eller tjuvström, t ex. Det finns lite att undersöka, om du vill nalkas vintern med tillförsikt. :) /Lennart |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.