AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.207

Läsa av oljetemp E90

Ub
27
UberSoldat
BMW 320D ED, 2010
Försökt hitta oljetemp med min iCarsoft PRO+ men jag hittar bara en massa andra temperaturer t ex vattentemp, inluftstemp, catalyst temp och partikelfilter tror jag. Ingenstans nämns oil temp.

Är det vanligt att oljetemp är hemligt för diagnosverktyg? Tänkte att det kan vara ett bra sätt att kolla så motorvärmaren funkar.
Visa användare
5.111
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Hej, jag skulle nog snarare vilja säga att det är ovanligt att oljetemp är hemligt.
Jag kör Bimmerlink (mobilapp) på min N53 och där har jag oljetemp.
(En N53 vågar man inte åka runt i utan att ständigt glo på live-data ;-))
Även alla Foxwell jag provat har detta.

Kolla med iCarsoft support om den "ska" finnas. Det kanske finns någon uppdatering?

Mvh Ola

Min OBD-shop:
Länk

Mina bilar:
Länk
Ub
27
UberSoldat
BMW 320D ED, 2010
Skulle inte tro det då jag nyligen uppdaterat min iCarsoft. Jag kollade också i färddatorns ”hemliga” meny och där finns bland en massa konstigheter bara vattentemp och utetemp. Tycker det är konstigt.
Visa användare
121
JohnnyLehti
BMW M4 competition 2017 M performance.
BMW 320 Si 2006
BMW 320i m sport edition 2011
BMW M3 E46 2002
Det går att programmera om den löjliga ekonomimätaren till oljetempmätare istället. Det finns på Youtube hur man gör om jag minns rätt.
Ub
27
UberSoldat
BMW 320D ED, 2010
Ja jag har sett att man kan programmera om den. Men jag är en av få som uppskattar ekonomimätaren. Tycker bara det är löjligt att min scanner för 3000 kr inte klarar att visa oljetemp.

Dessutom så visar den hjulhastigheter helt fel på min BMW som jag skrev i en annan tråd.
Is
2.267
Isåkare
Lexus IS250.
Motorn kanske helt enkelt inte har nån oljetempgivare.
Jag kan läsa av alla givare som finns på bilen med min iCarsoft CR Max, men kan ju inte läsa av saker som inte finns.
Is
2.267
Isåkare
Lexus IS250.
Håller med dig annars, jag har oljetemp ist för ekomomimätaren på min 130, den saknar jag.
Is
2.267
Isåkare
Lexus IS250.
Sök din bil på realoem och kolla om motorn har nån givare, den borde sitta i tråget.
Ub
27
UberSoldat
BMW 320D ED, 2010
Tack för tips om realoem. Jag hittade delen 12617508003 som heter oil level sensor. Har sett i andra trådar att en enhet kan mäta kvalitet, nivå och temp på oljan. Antar att delen jag hittade gör allt det.
Is
2.267
Isåkare
Lexus IS250.
Ska kolla i kväll vad min bil har för givare.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.