|
|
|
|---|---|
plimpe |
hjälp. på motorvägen idag så lossnade ngt underbilen och jag råkade köra över den självklart gick det inte att setta dit den igen och nu undrar jag om den verkligen behövs. delen är någonform av "rör" som leder luft ifrån grillen (precis bredvid dimljusen) in till hjulhusen. antadligen är det för att kyla bromsarna men hur vikt e det? vad kostar nya? hjääälp. |
|
Det låter som att det är den delen som används till att få fram lite kall luft till bromsarna. Det gör ju ingen skillnad i fart i alla fall om de är borta!=) Men, de sitter ju inte där för ingen anledning alls... Det är gött när det bara drar iväg mer när turbon laddar för fullt!=) |
|
|
Det låter som att det är den delen som används till att få fram lite kall luft till bromsarna. Det gör ju ingen skillnad i fart i alla fall om de är borta!=) Men, de sitter ju inte där för ingen anledning alls... Det är gött när det bara drar iväg mer när turbon laddar för fullt!=) |
|
|
De låter som din cab har m-optik. Helt klart fyller luft intaget en funktion. Du kan införskaffa ny sådan på bmw eftersom de är en bmw -orginaldel. En ny sådan kan väl kosta runt en 5 hundring skulle ja tro. Den som har flest BMW när han dör vinner! |
|
|
Om jag inte har helt fel så har även min bil dessa kylkanaler till bromsarna, å jag har då inget som kan klassas som M-optik på min bil... Skulle tippa på att de ventilerade skivorna klarar sig rätt bra från att bli överhettade även utan luftkanalen, så länge man håller sig från banan. Men visst, det är ju alltid roligare när allt är helt =) Ring BMW å fråga hur mycket de ska ha för en ny... borde gå tämligen lätt att hitta på en skrot annars! //Koffe |
|
|
Koffe: på m3 frontspoilern så sitter det luftintag bredvid dimljusen med kanaler in i hjulhusen, har du de på din orginal spoiler med??? Den som har flest BMW när han dör vinner! |
|
| Denna del kostar över 3000 spänn på BMW! Skojade bara! har för mig att jag betalade en femtiolapp på BMW för ett nytt rör. Ibland är det billigt att äga BMW. :-) | |
|
wendtan: Hmm, då skulle alltså jag ha m-optik på min e30? Den har inte med m-optiken att göra! Det är gött när det bara drar iväg mer när turbon laddar för fullt!=) |
|
Mirc |
tror att det kostar 120kr råkade tappa jag med. |
|
Min förrra bil (en compact) hade dessa kylkanaler! Den hade standardfronten. Jag är övertygad om att kylkanalerna skall finnas standardmonterat på alla E-36. Finns det inte, beror det på att de är borttagna eller har lossnat. Mvh |
|
|
wendtan: Jupp, luftkanaler bredvid dimljusen på min original 320i frontspoiler =) //Koffe |
|
plimpe |
hmm oki... men vad händer om jag inte sätter dit dem? Kan ngt gå sönder då? sedan så har jag båda kvar men får inte dit dem. finns det ngt trix för att få dem å sitta rätt? |
|
Stenth: Jag menade till bilen i fråga dvs en E36:a. om vi tittar på min förra bil:Länk så är luftintagen väldigt synliga. kollar man på en standard e36:a Länk Så e de bara lite tristare galler som går från dimljus till dimljus. Att de sen gömmer sig luftkanaler därbakom är något som är möjligt på vissa bilar, men min brossas 325 Coupe -93 har det iaf inte. Plimpe: inget går sönder om du inte monterar dit det igen. lite sämre kylning vid aktiv körning bara. Att de sitter orginal på alla E36 får nog någon överbevisa mig om..... Den som har flest BMW när han dör vinner! |
|
|
"Att de sitter orginal på alla E36 får nog någon överbevisa mig om....." F*n, nu blev ju till och med jag osäker... Kollar imorrn, first thing! =) Men jag är nästan helt säker! ("Gamla" fronten, -93) //Koffe |
|
plimpe |
oki tackar |
| Kanalerna satt standard även på salig E30. Alla E36:or hade kanaler. Dock har kanalerna en tendens att ramla av med åren. | |
|
jo nog var dom standard på e30, satt på min 85:as 323:a oxå bromsarna fadar inte lika fort...hmmm måste nog fixa nåt hemma bygge till v****n för den har värdelösa bromsar. //Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.