|
|
|
|---|---|
mase |
hur kan man trimma upp en 325? vad ger mest?samt vad e billigast? kan man sätta dump på den,har för mig att någon sa att det bara fungerar på turbo motorer? //blixter och .... |
ant |
jo du har rätt. dumpventil fungerar bara på turbomotorer.. på din bil kan du ju chippa och avgassystemet mot grövre grejer. eventuellt ett sportluftfilter. kammarna kan du också byta, finns massor att göra. men det hela handlar i slutändan ändå på hur mycket pengar du vill lägga ut på motorn. hutr mycket pengar har du att avvara? ============================= Länk |
mase |
för nu har jag ca 4000:- om jag e snäll mot tjejen :) var tycker du att jag ska börja? sportfilter hur mycket ger de (hk) |
Gädda |
Hahaha |
mase |
jomen så e d när man har tjej som bor ihop med tyvärrrrr! |
|
Om jag hade 4 papp att lägga ut så skulle jag bygga ett avgassystem och köpa luftfilter, inte nu för att det ger mest hk, men det blir däremot ett grymt skönt ljud i bilen som bara det gör det en mycket roligare bil att köra. Pluss att det kan ge nån extra kuse. // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
mase |
vad för luftfilter rekomenderar du? e den som e dyrast bäst? |
|
mase: rekomenderar Green Cotton Twister, eller annat filter från Green Cotton. Glöm inte att avskärma ORDENTLIGT från motorns värme, samt att rengöra filtret enligt anvisningarna. Du måste för övrigt ha ett Öppet filter, för att få någon förändring av ljudet. Med vänlig hälsning //Kalle ______ Länk |
|
|
sen kan du ju köpa ett chip av Qvarnis. Kostar 1500 och är tydligen rätt bra. Resten av pengarna bör räcka till en sjysst slutburk på avgassystemet. Sen är klar med det jag skulle vilja kalla hemmafixarens Steg1-trim. Förhoppningsvis tjänar du 10-15 hk+ett mycket trevligare motorljud. Qvarnis finns på Länk Avgassystem kan du köpa på Länk (halvdan kvalitet-lågt pris) eller Länk -Supersprint=bra kvalitet! Filter hittar du på Länk mvh Kalle |
|
mase |
tack ska kolla dom. s |
|
På Länk kan du hitta både chip och luftfilter. // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
Gädda |
Gädda hugger efter aborr'n i vassen. Eller köp en Audi för ca 4000:- ... drar de flesta beeemers... [utkastad inom kort (aborrn revenge)] |
| gädda: Vilken audi för 4k syftar du på? | |
Gädda |
Ursäkta mig men det finns en förkrarning,, här hemma var det party ,,,, och jag har sålt min Dkw och köpt Bmw idag och hadde några gamla vänner här (audi freaks) som satt och latshade med datorn med mitt lösen här ... räkna ut resten .. |
| fisk: OK. Välkommen då! :) | |
Gädda |
Tack ,,,, men jag har just sålt iväg min urquattro som jag har kostat på över 300,000:- på trimm och annan skit ,,,,,så förstå att det är lite heligt för både mig och mina vänner(som även dom har hjälpt mig att bygga bilen). men nu är det dax för nya tider ! |
mase |
du har fåt förståndet verkar det som! audi e alltid 2a,mot bmw |
|
Gädda: Välkommen till bilmärket som representerar RIKTIGA bilar på ett sätt som inget annat bilmärke gör. /// Ett halvårs abstinens... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.