AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.119

Vad betalar ni för inspektion 1

Vet att BMW tar sjuka priser. Men jag fick en dagsfärsk offert på 5300:- tycker det är ett bra pris vad betalar ni som fortfarande har inspek 1 &2?

/Claesrocky
bl
2.294
blixten
325i -88
Är det olja, oljefilter och arbetskostnad som kostar 5300 kr ?
Ja det ingår ju i inspektion 1 men det är ju mer.
bl
2.294
blixten
325i -88
Du får speca vad som ingår. När jag hade bil som servades enligt insp 1 och 2 så ingick det inte så mycket mer av värde än olja, filter och byte på insp 1. Vill man betala för att dom fyller på spolarvätska och kollar att ljuset fungerar eller annat man lätt kontrollerar själv, så är det mer upp till dig
Jag hade nog lite stora förhoppningar. Har papper på inspektioner som gjordes av någon bmw guru utanför Sjöbo 15 år sedan.

Detta var det som ingick:
Motorolja + oljefilter (redan gjort)
Kupéfilter(redan gjort)
Spolarvätska (haha)
Karosserikontroll, vad innebär detta? Gå ett varv runt bilen.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
De gör väl alltid en allmän fordonskontroll i samband med service. Finns ett antal punkter att se över, men beskrivningen "gå ett varv runt bilen" är väl typ 85% sant och du får slitagemått på däcken osv.

Syftet med denna punkt är väl just att det ska kännas som mer än olja+filter och istället att du tycker olja och filter för 5300kr är ett rån så tycker du att du ändå får ett helt okej smörgåsbord av saker för 5300kr och det känns rimligt.

Vad är det för bil du ska serva?
Skall inte serva nu men kanske efter besiktningen på onsd.
Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
BMW BILI Ahar väl ett erbjudande på 2995kr för 'value service' som innehåller det du beskriver?

/M

Mina bilar: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.