|
|
|
|---|---|
|
Hej, har en F31 rwd där det <ibland> skakar väldigt mycket i ratten, typ 10-15mm upp och ned. Brukar ske vid ca 80km/h, känner endast i ratten, upplever inte att jag känner det i karossen, inredning osv.. har även upplevt att bilen, under korta stunder, vill ”spåra” åt fel håll när jag kör i långa kurvor. Nya däck, och då även nyligen balanserade hjul. Tycker det känns konstigt om det är obalans då det inte sker konsekvent? Finns det någon annan typisk anledning till dessa symptom? | |
|
Miltal? Hur länge har du haft bilen? Slitna chassidelar bör kunna kännas i ratten innan det känns i karossen. Bussningar, leder och stag är ju möjliga delar som slitits med tiden. Den är ju 10 år gammal, har några delar i hjulupphängningen bytts? |
|
| 19k mil ~, jag har kört senaste 9k milen. Bytte vad jag tror kallas för nedre främre länkarmar? För ungefär 4k mil sedan.. | |
| Håller med Grelle, låter som något i chassiet | |
| Tänker du att du ska göra jobbet själv, dvs felsökning och reparation eller ska du lämna till en verkstad? | |
| Vill helst göra det själv, men nu lutar det åt att lämna in på felsökning för jag lyckas inte hitta något som glappar eller så.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.