AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
942

Jag köpte en Bmw 523i 07 touring men den låter och Beter sig skumt

BM
4
BMWkubgen12344
523i touring 07
Har en 523i 07 som a traktor. Precis omgjord. 24 tusen mil.
När jag startar den (kall) så hackar tomgången och avgasröret puffar. Bilen skakar även rätt mycket men när man kört den varm så slutar allt och den låter ba och går bra. Men så fort man startar den kall igen låter den jätte konstigt och skakar i hela ratten?
Andra problemet är att den tickar väldigt men vi hittar inte vart man kan se motor olja nivån på displayen??
Visa användare
5.111
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Hej, spontant låter det som spridare men när det gäller N53 så behöver man nog ta ut felkoder för att få kött på benen.
Oljenivån hittar ni om ni letar runt lite tror jag. Eller googlar och då hittar man denna:

Mvh Ola

Min OBD-shop:
Länk

Mina bilar:
Länk
Ni
94
Nicklasson
520dA X-d Touring LCI-17
Volvo XC40 D3-20
Precis som olaO skriver så är det A och O att plocka ut felkoderna för att komma vidare då det kan vara väldigt många saker som kan föranleda dessa symtom. Dock har jag en gissning på att OlaO kan ha rätt - dock skulle jag kanske också satsa en tia på problem med lambdasonden. Om förvärmaren i den/dem går sönder så ger den/dem bananasvärden till insprutningen och förhållandet mellan bränsle och luft blir tokigt - då spottar och fräser maskin illa tills avgasvärmen värmt upp lambdasonden till arbetstemperatur.

Oljenivån kollar du i iDriven, oljesticka saknas vanligen på dessa...
K2
348
K2
523i -97
Exakt vad innebär denna traktormodifiering? Jag har inte svårt att föreställa mig att det kan vara rena rama döden för en kompetent bilmotor att tvingas köras på extremt lågt effektuttag konstant, att det sotar ihop osv.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.