|
|
|
|---|---|
|
Hej. Finns det nån som skulle kunna hjälpa mig läsa ut felkoder och programera in batteri på en bmw 523i -07 i linköpingstrakten? | |
|
Om du inte fick tag i någon så är nog det lättaste för detta jobb att skaffa appen Bimmerlink och Bimmercode och en lämplig blåtandsadapter, Länk Med Bimmerlink registrerar man bytet och med Bimmercode kodar man in batteriet om man byter storlek/typ från det man har. Plättlätt. Med Bimmerlink kan du även läsa ut felkoder på hela bilen. Mvh Ola Min OBD-shop: Länk Mina bilar: Länk |
|
|
Tack för svaret. Hade tänkt att ta den billigaste vägen då jag tänkt att avveckla mitt BMW ägande och vill inte köpa på mig nått jag inte har nytta av sen. Kikade på din sida och noterade att min bil inte täcks av odb adaptrarna eftersom de var 2008+ och min är en 2007 LC1? |
|
|
Ok, jag förstår. Men var hittar du att det inte skulle fungera på en 2007? Det gör det garanterat. Bimmercode: Länk Bimmerlink, scrolla ner för lista:Länk Mvh Ola Min OBD-shop: Länk Mina bilar: Länk |
|
|
Hej, @AndersF: Förlåt att jag lägger mig i. Det handlar här bara om strategi. Du behöver uppenbarligen få koll på något avvikande i bilens beteende. Om nu ingen hittills anmält sig, har du ungefär tre valmöjligheter. 1. Köpa grejer (från Ola, rekommenderas!) för att kunna fixa det på egen hand. En engångskostnad, men sen är du rustad för att göra en ny koll om det behövs. T ex om din första felkodsläsning visar sig kräva korrigerande åtgärder och du sen behöver kolla resultatet. När du sen säljer bilen, är den (kanske) felfri. Åtminstone kan du då varudeklarera den. Och erbjuda köparen att till en liten kostnad ta över diagnosgrejerna. 2. Åka till en verkstad och få batteriet kodat/registrerat. Lär inte bli billigare än GDS. Och efteråt har du inget annat alternativ än verkstad igen, om felkoderna så kräver. Nya utgifter. 3. Sälja bilen som den står. Vidare kommentarer överflödiga. ;) /Lennart |
|
|
Tekniknöte som man är är jag ju nyfiken på bimmerlink så vi får se. Felkod är utläst med en standard felkodläsare så det är batteri registrering som är kvar. Tack för engagemanget Lennart. Jo jag tittar på alla optioner men föredrar att sälja eller byta in en fullt fungernade bil men pengar är pengar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.