|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Har en längre tid stört mig på att bilen (BMW 325i E92) varit för hög i framvagnen. Hittade begagnade coilovers av märket JOM Blueline på bildelsbasen för en billig peng och med stor entusiasm satte igång med monteringen. Ingen instruktion följde med kittet vilket innebar att jag fick gå lite på känn. Det som flyttades över från mina gamla fjäderben var brickan som är lite upphöjd i mitten och dammbrickan samt fjäderbenslagring. Dvs nr 1, 6, 7. Länk Återanvände de gamla stabilisatorstagen och märkte vid monteringen att de satt väldigt nära länkarmarna. Skruvade ihop allt och körde en testrunda. Det var inte roligt för det lät i varje rattrörelse jag gjorde. När jag svängde så knarrade det, över gupp så klonkade det. Åkte hem och började googla och läste mig till att jag förmodligen behöver justerbara stabilisatostag. Beställde och monterade, likaså där fick jag gå på känn. För vissa påstår att vid sänkning så behöver man längre stabstag och andra säger att man behöver kortare... Jag valde att korta ner, dvs justerade de nya till en kortare längd än orginal. Det blev mycket bättre men jag har fortfarande en "lättare" klonk när jag kör över tex en trottoarkant eller andra ojämnheter. Fjäderbenslager är i bra skick och relativt nya. Nu undrar jag framförallt om jag har skruvat ihop allt korrekt, som beskrivet ovan. Sedan så satt det enbart en mutter och en bricka på främre coiloversen, medan på produktbilden verkar det sitta två muttrar. Länk Kan det vara så att jag inte dragit åt muttern på fjäderbenslagret ordentligt? Vet inte vad jag har gjort för fel. Så ni som har installerat dessa eller liknande coilovers få gärna svara och hjälpa mig att bli av med klonkandet, om möjligt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.