|
|
|
|---|---|
|
Hej! Hej! Jag har en -18 440i som jag skulle vilja få lite bättre ljud på. Vad jag har sett på youtube så låter det som att "Resonator Delete" är bästa lösningen, om man inte vill lägga 20k+ kr på en avgassystem. Skulle ni rekommendera detta? Och om ni känner någon verkstad i Skåne som kan göra detta, länka gärna! Tack :) | |
|
Kom du till skott med ljudet? Sitter i samma båt (bil) utan att ha kommit vidare. Ett alternativ var via en 300 eller 200 cells downpipe, köra dp utan cat skall ge mest ljud men även lukta en hel del bensin/avgas och inte gå genom en besiktning. Bsr har en 200 cell dp för 7.500kr, men annars verkar de kosta minst det dubbla och jag har ingen aning om bsr’s är bra eller inte. Därmed har jag inte heller kommit vidare. Observera att jag inte har annan kunskap om ovan än vad jag läst på nätet. |
|
|
Jag har tyvärr inte hittat en lösning än. Jag har varit i kontakt med en verkstad och det verkar kosta runt 12k (catless, måste bytas vid besiktning) och runt 15-16k (montering och programvara inkl.) vid en 200 cel cat.. verkar inte så kostnadseffektivt när man tänker att en hel avgassystem (MPPSK) som kommer garanterat låta mycket bättre kostar 21k hos BMW. |
|
| Jag hade för mig att MPPSK var betydligt dyrare och att bara avgassystemet var dyrare än så. Inklusive ändrör i krom blir det ca 24,500kr enligt bmws hemsida. Sedan lär installation bli ganska dyr. Men vill man ha Bmws mappning kanske det är värt det. Jag har dock inget behov av det. Tittar man på bara avgassystem från bmw så hamnar det på 18,500 exkl. montering, men som jag förstår det är det bara ljuddämparen och utan ventiler att slå på/av. Medans MPPSK är väl hela avgassystemet som uppgraderas. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.