|
|
|
|---|---|
|
Varför fungerar inte Speed Limit Assist med automatisk överföring av hastighetsbegränsning? | |
|
Om du köper nya 5-serien så kommer du troligen inte undan en automatiskt (störande) pling så fort du kör i laglig (faktisk) gällande hastighetsbegränsning. Info: EU direktiv: Länk Implementerat i nya M2: Jag har SLI i min (med halvautomatisk överföring till ACC) och noterar att den oftast har rätt, men det är tillräckligt ofta helt fel, på nybyggda sträckor till ex) för att jag inte vill ha en automatisk överföring (och inte heller EU:s ISA). |
|
|
Jag vill ha automatisk överföring av hastighetsbegränsning. Jag har satt bock för att aktivera alla funktioner men det fungerar inte. Finns det en omprogrammering som behövs? |
|
|
Jag har en 4-serie, så det kanske inte är samma men jag har bara "Överför manuellt" tillgängligt. Har fått för mig att överföra automatiskt inte skall vara tillgängligt i Sverige. Har du en importerad eller menar du att inte manuella (halvautomatisk överföring genom att trycka SET) fungerar? Har inte letat efter om det går att ändra med "diagnos I/F" men skylt-tolkning/kart-info är ju inte 100% rätt, så det kommer ge överraskningar (både för dig och omgivningen). |
|
|
överföring manuellt med SET går bra. Men jag åker mycket motorväg och vill använda överföring automatisk. Får meddelandet att det inte fungerar i Sverige vilket jag tycker är synd. Finns det en fix för att få automatisk överföring? |
|
| svenskköp | |
![]() 308 BMW M550i individual -21
Alfa Romeo Gt 3.2 -07 Audi A2 1.4tdi (90hk) -04 Volkswagen Transporter T6 -16 |
Olika system är inte tillåtna i alla länder. Exempelvis fungerar inte heller trafikljusigenkänningen på min G30 i Sverige. På samma vis fungerar inte hastighetskameravarningen i Tyskland på grund av att det inte är lagligt där. Vet dock inte om det går att koda bort. |
| Är det inte en OS8-grej? Automatisk överföring av hastighetsbegränsning fungerar i alla fall utmärkt i iX1, även med valfri överhastighet om man skulle vilja. | |
|
Vem kan OS8? Om funktionerna finns på iX1 måste det vara tillåtit i Sverige. |
|
|
Funktionen är numera godkänd i Sverige MEN när 5-serie typgodkändes var det inte godkänt i Sverige. Synd att man köpte "Driving Assistant Professional". Halva finessen borta kopplad. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.



